sfaturi pentru a renunta la obiceiurile alimentare nesanatoase
Sanatate

Sfaturi pentru a renunta la obiceiurile alimentare nesanatoase

sfaturi pentru a renunta la obiceiurile alimentare nesanatoase

sfaturi pentru a renunta la obiceiurile alimentare nesanatoase

Poate ca cele 4 sfaturi pentru a renunta la obiceiurile daunatoare pe care le veti citi in randurile care urmeaza va sunt deja cunoscute.

Poate ca deja ati incercat sa urmati macar unul dintre acele sfaturi pentru a va simti mai bine. Sau poate ca unii dintre voi inca va incurajati sa bifati macar unul dintre aceste sfaturi pentru a avea o stare de sanatate mai buna.

Nu stim in care categorie intrati, insa va vom reimprospata memoria cu aceste informatii care, speram noi, intr-o zi vor avea numele de “actiune”:

1. Renunta la zahar si la amidon.

A manca prea multe zaharuri sau carbohidrati te poate face sa te simti inconfortabil atat la nivel fizic, cat si la nivel emotional. Partea cea mai provocatoare a acestui indemn este sa constientizam ca majoritatea mancarurilor de la alimentara sau de la restaurante contin diferite tipuri de zahar.

Iata cateva sfaturi pentru a renunta la acest obicei nesanatos incetul cu incetul:

A renunta la o mare cantitate de zahar este o schimbare dramatica, asa ca este nevoie sa o tratam ca pe un obicei pe care il construim in timp. Atunci cand ne cream un obicei nou, cel mai bine este sa folosim pasi mici. Astfel, nu vom fi colpesiti si nci nu ne vom simti vinovati daca nu vom face lucrurile ca la carte.

Vointa este precum un muschi pe care trebuie sa-l antrenam constant.

Asadar, ce-ai zice sa-ti propui pentru inceput sa nu mananci zahar si carbohidrati timp de 4 zile pe saptamana? Dupa doua saptamani, treci la 5 zile pe saptamna. Repeta acest ciclu pana vei ajunge la 6 zile pe saptamnana de mancare sanatoasa.

2. Schimba vinovatia in “Ziua Inselaciunii”

Stim ca in acest articol astepti sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa, insa viata nu poate trece pe langa tine fara sa fi incercat cornurile cu crema de ciocolata. Asadar, iti propunem ca o data pe saptamana sa creezi Ziua Inselaciunii. In aceasta zi, ai voie sa mananci absolut orice iti doresti. Mai mult decat atat, daca nu poti merge la sala de Ziua Inselaciunii, cu atat mai bine.

3. Foloseste o guma de mestecat pentru control.

Una dintre cele mai mari provocari este sa mananci pana in momentul in care te simti plin. Cu totii avem tendinta de a exagera cantitatea de mancare. O solutie poate fi guma de mestecat sau bomboana de menta.

4. Nu sari niciodata peste micul dejun.

Acesta este unul dintre acele sfaturi pentru santate pe care nu ar trebui sa le neglijam indiferent de starea sanatatii noastre. Pentru a regla nivelul de glucoza, este indicat sa mancam in primele 30 de minute de cand ne-am trezit. Daca pentru micul dejun alegem alimente bogate in proteine precum ouale, atunci vom avea energie pentru intreaga zi.

Aceste sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa nu ar trebui vazute doar la nivel fizic. Atunci cand manacam bine, devenim mai creativi, mai productivi sau chiar devenim companii mai placute pentru cei din jurul nostru.

Cel mai important lucru ramane sa experimentam pentru a descoperi ceea ce ni se portiveste cu adevarat.

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

1 comentariu

  1. Livia spune:

    Da ar fi minunat sa pot renunta la dulciuri numai ca imi place ciocolata.Am momente cel putin o data pe luna cand mananc cate o table de ciocolata cu alune sau amaruie.Nu merg la sala deloc dar merg foarte mult pe jos.Am treizeci si mai bine de ani si am 56 de kilograme.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.