elefant.ro

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

7 nutrienti importanti in alimentatia noastra
7 nutrienti importanti in alimentatia noastra

Intotdeauna putem afla ceva cu totul nou atunci cand vine vorba despre nutritie.

In articolul de fata va prezentam cateva informatii de baza despre ceea ce inseamna nutrientii si cum ii putem integra in dieta noastra zilnica cu scopul dezvoltarii unei stari optime de wellness.

Pentru cei care nu stiu inca, nutrientii reprezinta elemente esentiale pentru functionarea normala a organismului nostru.

Acestia se impart in macronutrienti si micronutrienti. Macronutrientii sunt substantele de care avem nevoie in cantitati destul de mari pentru a furniza energie organismului si se regasesc in proteine, grasimi si carbohidrati. De asemenea, apa este considerata tot macronutrient, insa scopul ei este acela de a ajuta la eliminarea toxinelor din organism. Pe de alta parte, exista si categoria micronutrientilor in care sunt incluse vitaminele, calciul, fierul si mineralele.

Mai jos regasiti 7 nutrienti care nu ar trebui sa lipseasca alimentatiei noastre:

Calciul – benefic pentru oase si muschi

Desi calciul este recomandat in special copiilor, aceasta ar trebui sa se regaseasca si in alimentatia zilnica a unui adult, avand rolul de a pastra un sistem osos puternic pe parcursul vietii. Mai mult decat atat, ajuta la mentinerea unui ritm cardiac echilibrat si la buna functionare a muschilor. Un studiu a demonstrat ca aportul normal de calciu ajuta si la controlul greutatii.

Institutul de Medicina (IOM) a aratat ca portia necesara de calciu creste o data cu varsta, astfel incat persoanele intre 29 si 50 de ani ar trebui sa consume 1000 mg pe zi, in timp ce persoanelor care depasesc 51 de ani le sunt recomandate peste 51 mg de calciu pe zi. Alimentele din care putem lua calciul sunt: verdeturile, nucile, produsele lactate slabe, sucul de portocale, semintele in general.

Fibrele – necesare pentru intregul organism

Importanta fibrelor este recunoscuta mai ales in ceea ce priveste afectiunile intestinelor. Fibrele se regasesc in special in alimentele cu un aport caloric relativ scazut, ajutand la prevenirea unor boli cronice precum afectiunile inimii, cancerul sau diabetul.

Consumul necesar de fibre difera la femei si la barbati. Femeile ar trebui sa consume 25 g pe zi in timp ce barbatii au nevoie de 38 g pe zi. Desi este recunoscut faptul ca fibrele sunt esentiale in pastrarea sanatatii, foarte multi oameni au deficiente la acest capitol. Expertii sustin ca acest lucru este posibil din cauza faptului ca oamenii consuma foarte putine verdeturi.
Asadar, alimentele bogate in fibre sunt urmatoarele: fructele, verdeturile, porumbul, cereale, pastele, meiul, orezul, orzul, supele de fasole, salatele, ouale.

Magneziul – benefic pentru oase si imunitate

Desi acest mineral contribuie la buna functionare a intregului organism, putini sunt cei care stiu ca acesta contribuie la intarirea oaselor, la cresterea imunitatii, la normalizarea functiilor muschilor, nervilor si inimii.

Barbatii ar trebui sa consume 400 mg de magneziu pe zi, in timp ce femeile au nevoie de 310 mg. Alimentele din care putem lua aceste portii sunt urmatoarele: graul, semintele de dovleac, alunele, iaurturile, legumele precum fasolea.

Vitamina E – nutrientul care combate radicalii liberi

Din teama de a nu ne ingrasa, putem risca sa avem deficiente in vitamina E. Regasita in prinicpal in grasimi precum uleiurile, semintele si nucile, vitamina E este un excelent antioxidant. Combate radicalii liberi, ne apara de expunerea la aerul poluat, la fumul de tigara si la razele ultraviolete.

Vitamina E este unul dintre cei mai complexi nutrienti, regasindu-se in mancare 8 tipuri diferite de vitamina E. Aportul zilnic de vitamina E este de 15 mg atat pentru femei, cat si pentru barbati. Iata de unde ne putem furniza aceasta vitamina: seminte de floarea soarelui, migdale, unt, paine cu tarate, ulei de sofranas, miere.

Vitamina C – esentiala pentru un sistem imunitar sanatos

Vitamina C este importanta in producerea de colagen, in patrarea sanatoasa a tesututilor conectate cu muschii, pielea si oasele. Precum vitamina C, si aceasta actioneaza ca un antioxidant care previne deteriorarea celulelor.

Barbatii ar trebui sa consume 90 mg de vitamina C in timp ce femeile au nevoie de 75 de mg de vitamina C pe zi. Alimentele in care regasim acest nutrient sunt urmatoarele: ardeiul rosu, kiwi, portocalele, capsunii, broccoli si pepenele galben.

Vitamina A – importanta pentru sanatatea ochilor

Vitamina A este esentiala pentru sanatea ochilor nostri, cresterea tesuturilor, functionarea normala a sistemului imunitar si multe altele. Vitamina A se regaseste in doua forme: fie este deja procesata astfel incat organismul sa o foloseasca, fie din alimente crude pe care corpul le transforma in vitamia A. Printre produsele recomandate se regasesc urmatoarele: morcovii, cartofii dulci, dovleacul, spanacul, broccoli, ardeiul rosu si pepenele galben.

Potasiul – ideal pentru sanatatea nervilor si a muschilor

Potasiul este prezent in fiecare celula a corpului. Joaca un rol important in contractarea normala a muschilor, transmiterea impulsilor nervosi si echilibrarea fluidelor din corp. Atat femeile, cat si barbatii au nevoie de 4,7 mg de potasiu in fiecare zi. Daca aveti tensiunea ridicata si luati medicamente, consultati-va doctorul deoarece anumite medicamente cu aspect diuretic cauzeaza pierderea potasiului.

Alimentele care pot fi consumate sunt urmatoarele: spanacul, cartofii dulci, fasolea, iaurtul degresat, broccoli si sucul de portocale.

Concluzia este ca avem nevoie de o dieta complexa si echilibrata pentru a putea sa acoperim intreaga gama de nutrienti de care organismul nostru are nevoie.

Resurse:

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

6 COMENTARII

  1. Foarte util acest articol.
    Tot caut de câteva zile așa ceva. Un articol care să includă: ce trebuie să oferim zilnic corpului și din ce obținem.

    Se pare că în acest articol am găsit.

    Voi reveni la el foarte des.

    Mulțumesc! Vă sunt recunoscător!

  2. Foarte interesant si bine de stiut despre acest articol. Sunt foarte multe persoane care nu cunosc despre ce are nevoie mai exact organismul nostru pentru a se mentine sanatos si de aceea intampina tot felul de probleme de sanatate cauzate de o alimentatie deficitara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here