libris.ro

Stresul psihic primeste o conotatie preponderent negativa incat uitam sa privim oportunitatea din spatele problemei, beneficiile din spatele tensiunii.

Putem delimita stresul psihic in stres daunator si stres folositor. Aproape orice persoana a experimentat ambele tipuri de stres intr-un moment sau altul al vietii.

Stresul psihic daunator ne poate oferi o stare de epuizare, fiind un factor decisiv in ceea ce priveste incapacitatea noastra de a duce la bun sfarsit sarcinile zilnice. Pe de alta parte, stresul folositor ne ajuta sa ramanem ,,in priza” intreaga zi, dedicati sarcinilor noastre.

Solutia catre controlarea stresului nu consta in a-l anula complet, ci catre a invata sa ne controlam tensiunea astfel incat sa ne serveasca scopului nostru mai mult decat sa ne distraga atentia de la ceea ce avem de indeplinit. Folosirea acestei tehnici ne ajuta sa ne transformam emotii precum frustrarea si neputinta in capacitatea de a ne reveni si de a face fata tensiunii acumulate.

Diferite tipuri de stres

Nerabdarea este un tip de stres, iar in momentul in care mai multe evenimente se acumuleaza, cum ar fi nunta, ziua de nastere, un proiect major pentru scoala, stresul devine o parte a experientei.

Asadar, stresul psihic devine o parte a unei schimbari majore din viata noastra si poate fi chiar un semn ca lucrurile merg bine deoarece adesea este acompaniat de o schimbare in bine, cum ar fi o promotie sau o noua oportunitate.

De cealalta parte a talerului, exista stresul care rasare atunci lucrurile nu merg exact asa cum ne-am dori. Stresul legat de presiunea financiara, probleme legate de familie sau alte experiente negative suparatoare.

Stresul psihic si atitudinea

O mare importanta legata de felul in care colaboram cu stresul consta in atitudinea noastra legata de acesta.

Cu alte cuvinte, putem transforma stresul care ne da o stare proasta in ceva folositor. Incercarea de a gasi aspectele pozitive ale unei provocari poate schimba modalitatea in care stresul ne afecteaza.

Daca privim stresul ca pe incercarea mintii si corpului nostru de a ne oferi mai multa intensitate cu scopul de a ne ajuta sa rezolvam o problema, ne putem canaliza emotiile in energie productiva.

Desigur ca in momentul in care vom privi stresul ca pe un obstacol, cu siguranta va deveni unul. Studiile stiintifice au demonstrat ca mecanismul cel mai productiv este de a invata sa ne controlam si sa ne concentram tensiunea in loc sa o diminuam, asa ca in loc sa vedem tensiunea ca pe o problema, putem folosi stresul in mod productiv in viata noastra.

A face fata stresului

De vreme ce o atitudine pozitiva poate face multe pentru a schimba stresul nefavorabil in stres de pe urma caruia putem invata ceva, este ideal sa incercam sa privim toate tipurile de stres ca pe un stres pozitiv macar pentru o perioada scurta de timp.

Sa luam un exemplu: Dati-va voie ca pe parcursul a cateva zile sa va promiteti sa priviti stresul ca pe ceva folositor si sa luati partea cea mai buna din tensiunea care vine asupra voastra.

Data viitoare cand va simtiti stresati, luati-va 30 de secunde pentru a reincadra tot acest scenariu intr-o lumina pozitiva. Dupa o vreme, acest obicei va deveni o a doua natura de a privi lucrurile si de a ramane puternici in fara tensiunii.

Crearea unei baze solide

Pentru a profita de avantajele stresului, este important sa cream o baza emotionala destul de puternica.

Poate ca unul dintre cele mai ingrozitoare lucruri despre stresul psihic este acela ca poarta cu sine un simt al neputintei. Atunci cand invatam sa ne controlam stresul prin tehnici de meditatie invatam sa luptam cu sentimentul de epuizare pe care stresul ni-l ofera.

Desigur ca si acest pas al procesului nostru de dezvoltare personala cere la fel de multa practica precum orice alt obicei daunator care trebuie schimbat, insa si rezultatele vor fi pe masura.

 

2 COMENTARII

  1. Stresul este principalul factor care ne afecteaza atat sanatatea interioara cat si cea exterioara. De-a lungul vietii, fiecare om intampina tot felul de probleme mai mult sau mai putin grave, trebuie insa sa stie ca fiecare problema are o rezolvare si sa infrunte cu capul sus si cu mult curaj acea situatie neplacuta. Una din cele mai grave probleme cauzate de stres asupra sanatatii este atunci cand psihicul este afecat.

    • Multumim pentru informatii si incurajare! Uneori nici nu ne dam seama cand suntem prinsi in capcana stresului, tocmai de aceea este indicat sa fim atenti la semnalele pe care corpul nostru ni le transmite.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here