libris.ro

Emotiile negative din viata noastra sunt uneori atat de puternice si de prezente, incat singurul mod in care le putem face fata din punct de vedere psihic pare a fi sa le asimilam si sa le transformam in obisnuinte.

Oamenii care nu stiu sa-si gestioneze emotiile negative devin atat de dependenti de ele incat ajung sa si le provoace la un moment dat (prin victimizare, prin stima de sine scazuta, prin adversitate constanta fata de ceilalti), acest lucru avand consecinte grave asupra personalitatii si echilibrului psihic.

Emotiile negative ajung sa fie o constanta in viata noastra, iar noi cautam sa le traim in ciuda faptului ca ne fac rau pentru ca la sursa reprezinta adevarate depozite de energie pe care le putem utiliza in mod benefic, in folosul nostru.

Pentru a reusi acest lucru trebuie sa recurgem la cateva trucuri si mici secrete de psihologie practica:

  • Sa nu facem din orice eveniment negativ o catastrofa.

Nu ne putem simti mereu bine, uneori avem o zi proasta, insa trebuie sa constientizam in mod rational ca desi ni se intampla ceva neplacut, nu e sfarsitul lumii. Un om cu atitudine pozitiva isi poate lua energia dintr-un esesc si il poate transforma intr-un succes, daca intelege sa nu dramatizeze prea mult ceea ce i se intampla.

  • Sa invatam tehnici de relaxare.

Invatand cateva tehnici simple (de respiratie, de a lua pauze, de a asculta muzica sau a face o activitate linistitoare) putem pune bariere serioase intre mintea noastra si emotiile negative.

  • Sa intelegem procesul de a pierde pe cineva drag.

Desi pare extrem de dificil, moartea si absenta cuiva drag sunt lucruri eminamente umane. Este important sa intelegem aceste lucruri si sa luptam cu emotiile negative care deriva din ele. Doar asa constientizam ca acestea sunt firesti daca ne dorim o existenta echilibrata.

  • Sa fim activi.

Un stil de viata bazat pe sport, exercitii, activitati, alunga depresia, relaxeaza organismul si ne echilibreaza psihologic. Este dovedit stiintific ca exercitiile fizice ajuta la eliberarea endorfinelor in creier si influenteaza pozitiv starea de buna dispozitie si liniste interioara.

  • Sa nu ne luptam cu trecutul.

Desi viata nu e mereu usoara, nu ne ajuta in niciun fel sa ne ancoram in emotii negative din trecut . O excelenta metoda de psihologie practica de zi cu zi, este sa ne raportam tot timpul la prezent si la ce putem face cu ceea ce avem azi, acum, aici.

  • Sa cerem ajutor profesional.

Atunci cand simtim ca emotiile negative ne coplesesc, cand trecem printr-o perioada vulnerabila a existentei, nu trebuie sa ne fie jena sa apelam la sedinte de terapie cu specialisti care ne pot ajuta. Asa cum durerea de dinti sau de stomac are nevoie de tratament, problemele sufletesti, anxietatea, accesele de panica, furie, etc. – au si ele mijloace profesionale si tratamente prin care pot fi inlaturate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here