elefant.ro

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

tehnici de relaxare inainte de somn
tehnici de relaxare inainte de somn

Cand ne raportam la a trai constient, este esential sa analizam relatia pe care o avem cu propriul corp.

Multora dintre noi ni s-a intamplat ca, o data cu venirea diminetii, sa fugim din pat grabiti spre baie pentru a incepe o noua zi sau o data cu lasarea intunericului sa adormim din cauza unei zile obositoare…Aceasta devine treptat maniera mecanica in care alegem sa traim, uitand sa multumim pentru zilele simple ale vietii noastre.

De foarte multe ori, pe timp de seara, mintea noastra incepe sa rememoreze intamplarile zilei si sa-si planifice viitorul.

Tocmai de aceea, in cele ce urmeaza va prezentam o serie de tehnici de relaxare pentru a ne calma mintea si a ne bucura de un somn placut.

1. Somnul regulat este ideal pentru a ne mentine mintea sanatoasa.

Cea mai buna cale de a avea un somn odihnitor este de a avea ,,o rutina a somnului”. Faptul ca ne trezim la aceeasi ora si ne culcam la aceeasi ora ne va ajuta creierul sa se pregateasca atat pentru somn, cat si pentru o noua zi.

2. Crearea unei atmosfere odihnitoare in dormitor.

Este important de retinut faptul ca patul nu ar trebui folosit pentru a ne indeplini sarcinile legate de serviciu, pentru a da telefoane sau pentru a calcula facturi. De asemenea, temperatura camerei nu ar trebui sa fie nici prea ridicata, nici prea scazuta, iar intunericul este de dorit atunci cand vrem sa dormim. Dimineata, putem aprinde o lanterna sau putem trage jaluzelele pentru a realiza ca este timpul sa ne trezim.

3. Anularea gandurilor.

Sa nu uitam sa-i permitem mintii noastre sa ia pauza de care are nevoie. Ar fi ideal sa nu muncim pana in momentul in care ne ducem la culcare. Ar trebui sa ne terminam treaba cu o ora inainte de a ne pune in pat, permitandu-le atat corpului, cat si mintii sa faca o trecere intre starea activa si cea pasiva.

4. A face ordine in propria minte.

Am putea scrie o lista cu lucrurile pe care le-am indeplinit in ziua respectiva si chiar am putea bifa sarcinile pe care doream sa le indeplinim si am reusit acest lucru. De asemenea, putem face o lista a lucrurilor pe care le avem de realizat pentru ziua urmatoare. O alta metoda buna de a ne deconecta mintea este de a scrie gandurile intr-un jurnal.

5. Sa nu uitam de respiratie.

Respiratia corecta este una dintre cele mai utile tehnici de relaxare. In ciuda acestui lucru foarte putini oameni realizeaza corect acest proces. Pozitionati o mana pe abdomen, iar alta pe piept, iar pe masura ce inhalati impingeti mana situata pe abdomen astfel incat abdomenul sa se subtieze, iar in timp ce expirati, concentrati-va pe impingerea abdomenului in exterior, in timp ce umerii si pieptul raman nemiscati. Incercati sa acordati acelasi timp pentru inspiratie si pentru respiratie.

6. Este indicat sa avem grija la alimentele pe care le consumam inainte de a adormi.

Cofeina si tutunul ne pot intrerupe somnul, ingreunand procesul relaxarii, in timp ce alcoolul ne poate adormi, insa si acesta consumat in exces, are efecte adeverse. Bauturile calde precum laptele sau ceaiul sunt mult mai indicate. De asemenea, gustarile precum ciocolata sau napolitanele nu sunt indicate inainte de a adormi deoarece ingreuneaza pocesul digestiei. Laptele, curcanul sau alunele contin elementele care ajuta creieul sa adoarma, asa ca ce ziceti de un sandvis cu unt de alune inainte de aadormi in loc de ciocolata cu crema?

7. Eliminarea tensiunii.

Daca ne confruntam cu o problema care ne macina, atunci ar trebui sa ne asezam, sa luam o foaie si un pix si sa vedem ce putem face la modul concret pentru a gasi o solutie. Altfel, nu putem adormi din cauza grijilor care nu vor avea drept efect decat inrautatirea starii noastre de bine.

8. Vizualizarea.

Daca suntem in continuare tensionati, putem incerca un mic exercitiu de vizualizare. Acesta consta in a ne imagina un loc in care ne simtim fericiti si relaxati. Poate fi un loc care exista in realitate sau unul fictional, in compania unei anumite persoane sau singuri. Imaginati-va privelistea, sunetele, mirosurile si gusturile pe care vi le doriti sa le experimentati. Cu cat este mai detaliata imaginea, cu atat efectul va fi mai puternic.

 

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here