Interviul saptamanii: Editura Herald – despre „munca din spatele cortinei”

Publicat: 3 martie 2014
Comentarii: Fără răspunsuri

 

interviul-saptamanii-editura-herald-despre-munca-din-spatele-cortinei
interviul saptamanii editura herald despre munca din spatele cortinei

Editura Herald este una dintre cele mai cunoscute edituri din Romania in materie de spiritualitate, filozofie, religie si psihologie.

Deoarece aceasta ne-a stranit interesul din ce in ce mai mult in ultima perioada, ne-am intrebat oare cum se desfasoara „munca din spatele cortinei”, oare prin cate schimbari si etape trece o carte pentru a ajunge produsul final cu care suntem obisnuiti, oare cate ore si cate persoane contribuie la realizarea unei carti care va influenta mai apoi un sector foarte mare de oameni.

Pentru Editura Herald raspund la astfel de intrebari, doi dintre editorii echipei, coordonatori de colectii si consilieri Herald: Gabriela Deniz si Alexandru Anghel.

1. Avand in vedere ca atat in zona psihologiei, cat si in cea a religiei exista o varietate de informatii, care este criteriul principal de selectie in momentul in care echipa editurii hotaraste sa publice o carte sau alta?

In primul rand, este foarte importanta calitatea lucrarii propuse. Apoi incepem sa privim cartea din perspectiva noastra, a editurii.

Se potriveste mesajului pe care dorim sa il transmitem publicului? In ce masura ar avea un impact asupra publicului nostru? Este genul de lucrare pe care publicul nostru ar citi-o cu placere sau este capabila sa trezeasca interes, sa schimbe idei, sa duca la dezbateri, sa provoace publicul? Cand ne adresam unui public specializat, este aceasta carte utila profesionistilor, aduce informatii noi si interesante?

Toate acestea sunt aspecte pe care le avem in permanenta in minte. Pana la urma, se poate spune ca selectia unei carti este un proces in care subiectivul conteaza foarte mult, mai ales ca ne construim colectiile cu pasiune.

2. Care sunt etapele prin care o carte ajunge sa fie aleasa si apoi publicata sub egida Editurii Herald?

 

gabriela_deniz
gabriela_deniz

Dupa selectia propriu-zisa urmeaza negocierea drepturilor de autor, traducerea, daca este cazul, corectarea, editarea si apoi publicarea. Fiecare carte, in functie de limba in care a fost scris originalul (daca este traducere), de complexitate si de subiect necesita un timp mai scurt sau mai lung de editare.

Astfel, fiecare titlu este vazut practic ca un proiect care intra in diferitele categorii generale: filozofie, psihologie, religie, istorie etc., ceea ce ne da posibilitatea sa il tratam ca atare, adica prin apelul la specializarile corespondente: diferiti colaboratori externi (profesori etc.), coordonatori de colectie si proprii editori.

3. Care este cu aproximatie perioada de timp pe care o acordati publicarii unei carti?

Incepand cu ideea initiala, poate trece un an, uneori chiar si mai mult, pana sa obtinem tot ce ne-am propus, sa avem forma finala a textului, sa avem o coperta adecvata, etc. Dupa care trimitem cartea la tipografie.

4. In ce masura putem vorbi de prezenta unei amprente personale in alegerea cartilor si in conturarea colectiilor Editurii Herald?

Intr-o mare masura! Asa cum explicam mai sus, de cele mai multe ori titlurile publicate ne reprezinta. Ne dorim sa aducem in atentia cititorilor romani carti utile si provocatoare, carti in urma carora ei sa fie inspirati sa caute mai mult, sa discute, sa intrebe. Daca un cititor imi transmite ca nu este de acord cu o anumita idee exprimata intr-o carte, inseamna ca i-a starnit curiozitatea, a citit-o si si-a pus probleme.

Ceea ce inseamna ca, probabil, a mai discutat aceste idei cu prietenii si apropiatii. Acesta este lucrul pe care dorim sa il stimulam: nu acumularea oarba a unor cunostinte, ci tocmai o cunoastere activa, bazata pe interes, intrebari, discutii, opinii personale.

Colectiile Editurii Herald sunt in mare parte expresia acestei dorinte de a stimula opinii, de a privi o problema din mai multe unghiuri, din cat mai multe puncte de vedere posibile.

5. Cum va simtiti avand in vedere ca sunteti primele persoane care aleg o carte ce poate influenta mentalul si comportamentul unui public numeros?

Cel mai bine ne simtim cand acest «public numeros» este animat de idei si isi doreste dezbateri, participa la lansari de carte si la evenimente publice pe diverse teme. In rest, creditul pentru influentarea mentalului apartine autorilor. Noi incercam sa selectam cei mai inspirati autori, chiar cu idei contrare.

Publicul decide ce autor ii place, ce i se potriveste.

6. Care dintre autorii pe care i-ati publicat pana acum v-au influentat la nivel personal? Care a fost cel mai mare beneficiu pe care l-ati avut pana acum in ceea ce priveste publicarea unei carti? Dar cea mai mare dificultate?

 

alexandru_anghel
alexandru_anghel

Toate cartile la care am lucrat ne-au influentat intr-un fel sau altul si ne bucuram ca nu am ramas niciodata indiferenti la ceea ce am citit.

Un beneficiu ce nu poate fi neglijat este sentimentul ca fiecare carte publicata, fiecare colectie creata reprezinta o caramida dintr-un edificu intelectual si spiritual interior manifestat indirect, prin ideile diferitilor autori publicati in cadrul proiectelor editoriale la care ne aducem zilnic contributia.

Redactia a devenit astfel un teren propice pentru a discuta idei care avanseaza travaliul editorial si pentru a aduce in prim plan noi provocari.

7. Ce doriti sa le transmiteti cititorilor?

Doresc sa multumesc cititorilor pentru felul in care ne sustin si le promitem noi si noi titluri fascinante si incitante. De asemenea, as vrea sa ii incurajez sa incerce autori noi si noile colectii, cum este <<Alter Ego>>, in care vor gasi lecturi surprinzatoare.

  • Sunt Mihaela Marinaș. Un spirit vizionar, cu misiunea de a aduce pe Pământ o nouă paradigmă în spiritualitate, relații și business. Catalizator pentru mii de suflete ale căror vieți le-am atins în cei 14 ani de lucru cu oamenii. Am creat și dezvoltat zeci de programe, cursuri, traininguri de evoluție spirituală, relații, Înregistrări Akashice și Înregistrări Akashice pentru business.

    Cei care vin cu sufletul deschis spre spațiile conținute prin mine și se află în momentul potrivit în călătoria lor își pot transforma cele mai dureroase și mai ascunse tipare și tot ceea ce îi ținea departe de conexiunea cu Sinele lor real. Oamenii și business-urile care vin în contact cu mine intră într-un proces care le poate readuce Sufletul pe linia reală de destin. Este ceva ce se face prin mine în mod firesc și este darul sufletului meu în această viață.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *