[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

interviul-saptamanii-despre-sanatate-si-echilibru-prin-qi-gong-si-tai-chi
interviul saptamanii despre sanatate si echilibru prin qi-gong si tai-chi

Dan, autorul site-ului neiqigong.ro, ne vorbeste despre doua practici diferite, dar al caror scop comun este de a ne apropia de esenta noastra si de a regasi acea stare de liniste la care tanjim cu totii. Mai multe despre diferentele dintre cele doua practici, cat si despre modalitatea in care acestea ne influenteaza starea mentala si starea sanatatii noastre,viata si sanatatea in acelasi timp regasiti in cele ce urmeaza.

1. Care este diferenta dintre Qi Gong si Tai Chi?

La origini, Tai Chi Chuan era o artă marţială, adică efectiv un stil de luptă, în timp ce Qigong este o practică pentru cultivarea sănătăţii, longevităţii, energiei şi sublimarea energiei în scopuri mai înalte. Deci diferenţa era destul de mare. Aşa cum se practică în ziua de azi Tai Chi-ul, am putea spune că nu mai este o diferenţă prea mare, pentru că astăzi se practică mai ales două forme de Tai Chi: cel terapeutic, care poate fi considerat un Qigong în mişcare, (numit Tai Chi Chi Kung în unele şcoli) şi cel de competiţie.

Ca practică pentru sănătate, Tai Chi-ul implică şi deplasarea şi ne ajută să împungem mai puternic energia prin corp, fiind recomandat celor care au dificultăţi în a face ca energia să curgă. Prin sincronizarea mişcărilor cu respiraţia, ne ajută să respirăm mai profund decât dacă am sta pur şi simplu pe scaun sau în picioare. Dacă facem Tai Chi-ul înaintea unei tehnici statice de Qigong, e posibil să simţim mai bine fluxul de Chi. În plus, Tai Chi-ul necesită o coordonare foarte complexă a corpului, pentru că fiecare mână şi picior face altceva, iar apoi trebuie să facem aceleaşi mişcări în oglindă, lucru foarte provocator pentru mulţi oameni care nu au mai practicat ceva de acest gen înainte.

Qigong-ul este o disciplină în care ideea de bază este conectarea cu Cerul şi cu Pământul, idee a cărei esenţă este cuprinsă în metafore precum “Între Cer şi Pământ este Omul”. Multe tehnici speciale de Qi gong nu sunt decât ajutoare, lucruri pe care le facem la un anumit moment pentru că nu reuşim să ne deschidem către energiile cerului şi ale pământului şi să ne relaxăm suficient, sau avem blocaje. Dar odată ce ne-am relaxat, chiar şi stând în picioare sau plimbându-ne printr-un parc, sau sând întinşi, energia va curge în mod firesc prin noi. Există şi tehnici dinamice de Qi gong, dar esenţialul nu este ce face practicantul, ci ce se întâmplă în interiorul său. Este foarte dificil să apreciezi frumuseţea şi beneficiile practicii Qi gong urmărind un grup de practicanţi, dar este uşor în momentul în care participi. Pe de altă parte, Tai Chi-ul arată mult mai impresionant chiar şi privit din afară, motiv pentru care atrage mulţi occidentali.

2. Ce influenta au aceste practici asupra corpurilor noastre: mental, fizic si energetic?

Qigong-ul are efecte benefice asupra corpului structurilor corpului pentru că el nu reprezintă o singură tehnică, ci lucrul cu energia şi măiestria energiei. Nu există nicio parte a corpului care să funcţioneze fără energie şi de asemenea, noi putem lucra prin intenţie cu energia pentru a acţiona acolo unde dorim pentru restabilirea echilibrului şi sănătăţii. În plan mental, Qigong-ul ne ajută prin echilibrarea emoţiilor. O minte agitată de exemplu ţine de un dezechilibru la nivelul organului energetic “inimă”, care poate fi echilibrat şi temperat de către rinichi. Inima reprezintă focul şi rinichii reprezintă apa, iar apa stinge focul. Acesta e unul din cele mai importante aspecte ale practicii, armonizarea focului şi a apei. În plus, în Qigong urmărim în permanenţă cultivarea stării de linişte. Pentru claritate şi o putere de concentrare mărită, trebuie să hrănim rinichii care susţin măduva şi creierul. Deci toate practicile lucrează în mod armonios inclusiv pentru sănătatea mentală şi funcţionarea mai bună a creierului, o memorie mai bună şi aşa mai departe.

3. Exista anumite interdictii in ceea ce priveste practicarea acestor forme de vindecare?

Pe mine m-a preocupat foarte mult această problema în ultima vreme, pentru că îi învăţ şi pe alţii. Aproape toţi profesorii pe care i-am cunoscut sau ale căror sfaturi le-am citit nu menţionau aşa ceva din câte am văzut eu. Totuşi, în ultima vreme am studiat intens subiectul şi, deşi nu am reuşit încă să ajung la o concluzie, eu recomand tuturor persoanelor care au dezechilibre majore, care suferă de boli cronice sau au stări mai ciudate sau atacuri de panică, să ceară sfatul unui terapeut care vede şi poate face diagnostic precis pe meridiane, sau al unui maestru de Qigong, sau cel puţin să meargă la un osteopat, care poate să diagnosticheze cu ajutorul mâinii toate sistemele corpului (inclusiv organele interne, sistemul digestiv, respirator, sănătatea coloanei) pentru a vedea cum stau. În China, pe vremuri, probabil că nu se dădeau niciun fel de avertismente pentru că toată lumea ştia că există medici care tratau corpul în mod holistic sau practicanţi de acupunctură, şi fiecare se trata din când în când pentru afecţiunile pe care le avea. Astăzi, mergând doar pe sistemul medical occidental, este destul de dificil să înţelegi de unde se trage o afecţiune mai ciudată, şi mai ales să urmezi un tratament care duce chiar la vindecarea totală a acelei afecţiuni, nu doar la atenuarea simptomelor. De aceea, cred că astăzi, acest avertisment este important. Persoanele care se simt în general bine şi au sub 30-40 de ani nu cred că au de ce să-şi facă probleme.

4. Cum putem preveni diferite afectiuni fizice prin tehnicile Qi Gong si Tai Chi?

În medicina chineză se consideră că sănătatea are două principii majore: (1) starea de linişte şi (2) să avem suficientă energie în corp şi în organele interne care să curgă în mod sănătos. Petrecând măcar 10-20 de minute pe zi în linişte putem face foarte mult pentru sănătatea noastră, iar practicând şi 20 de minute de Qigong, putem face minuni în timp.

În orice caz, cel mai important ar fi să dormim suficient, să ne informăm ce fel de apă este bine să bem, şi să bem suficientă apă, precum şi să mâncăm sănătos, întrucât pentru un începător este dificil să practice Qigong cu rezultate bune dacă este obosit, nu a mâncat suficient sau corpul lui este slăbit.

5. In ce modalitate si-au pus amprenta aceste practici in viata ta?

Aceste practici m-au atras încă de când am aflat despre ele, cam acum 5 ani, şi întotdeauna a fost ceva natural pentru mine să le practic. Niciodată nu am considerat că ele sunt “altceva” decât restul activităţilor, ci mi se par la fel de naturale ca a face duş sau a mânca. Pe de altă parte, în anumite perioade am fost foarte preocupat să îmi iasă bine şi să am rezultate mai ales pentru că ocazional îi învăţ şi pe alţii şi cred că un profesor are o mare responsabilitate să ajute elevii în a face un real progres. Totuşi, aşteptările şi focusarea pe rezultate nu este un lucru de ajutor în Qi gong. Practica m-a învăţat că trebuie să am răbdare şi să mă bucur de actul de a face un lucru, nu de promisiunea unei recompense imediate. Chiar dacă mă mai lupt uneori cu graba, una peste alta totul merge din ce în ce mai bine. De asemenea, toate practicile energetice pe care le-am practicat mi-au arătat că este foarte important echilibrul, de exemplu echilibrul între distracţie şi practică, între a fi fluid şi cald şi a fi dur şi ca un tigru când e nevoie, echilibrul între a da tot ce poţi şi a fi detaşat faţă de rezultat.

6. In final, as vrea sa te intreb care ar fi principalele motive pentru care i-ai recomanda cuiva sa practice Qi Gong sau Tai Chi.

Qigong-ul l-aş recomanda oricui consideră că nu este normal ca seara când te pregăteşti să te culci să ai mai puţină energie decât dimineaţa; oricui nu vrea să se consume şi să se epuizeze, făcând apel la rezervele corpului (numite în Qi gong esenţă sau “jing”), oricui îşi dă seama că ritmul ăsta de viaţă în care trăim nu este normal, dar că viaţa la oraş nu este nicidecum un impediment în a fi perfect sănătoşi şi plini de energie, doar că trebuie să fim foarte şmecheri pentru asta. Împreună cu somnul, apa şi mâncarea sănătoasă, cred că Qigong-ul si cursurile de Qi gong (sau o altă formă de lucru cu energia care chiar să funcţioneze) este un ingredient necesar pentru a rămâne tineri şi în formă (sau chiar a întineri) atunci când trăim în aceste condiţii.

 [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here