Mai mult ca sigur, o mare parte  dintre noi am interactionat macar o data cu stari de anxietate.

Si cu siguranta cu totii vom fi de acord ca nu este chiar cea mai placuta stare pe care o putem experimenta.

Cautand cuvantul “ anxietate“ in Dex, vom descoperi ca este definit drept “ o stare de neliniste, de asteptare incordata, insotita de palpitatii, jena in respiratie.”

In cele ce urmeaza, iti vom prezenta 8 tehnici simple prin care poti inlatura starile de anxietate:

Nu garantam ca prin practicarea celor de mai jos vei inlatura starile de anxietate in totalitate, insa cu siguranta iti vor fi de folos in ceea ce priveste vindecarea ta:

1. Creste-ti nivelul de endorfine: antidotul principal pentru anxietate

Starile de anxietate pot fi diminuate prin practicarea unor activitati care ne cresc nivelul de endorfine din corp.

Un astfel de exemplu este plimbarea in aer liber.

Nu numai ca aceasta elibereaza hormonii fericirii, dar ne ofera si mai multa incredere in fortele proprii.

2. Fa lucrurile pe care le amani de multa vreme.

Simptomele de anxietate pot fi risipite in momentul in care ne gasim diferite activitati pe care sa le punem in practica.

Si ce poate fi mai eliberator pentru stima de sine decat reluarea unor lucruri neterminate?

3. Fa o lista cu aptitudinile tale pentru a uita de anxietate.

In momentele in care anxietatea ne acapareaza fiinta, putem simti ca niciun tratament nu isi va face efectul.

Insa de cele mai multe ori uitam ca putem inlatura starile de anxietate prin intoarcerea catre propria fiinta si prin valorizarea acesteia.

Astfel, ofera-ti un moment de liniste in care sa notezi fara nicio ezitare lucrurile pe care te pricepi sa le faci.

Acest mix exercitiu este util deoarece persoanele care se confrunta cu stari de anxietate au parte si de alte probleme, precum lipsa increderii in sine sau prezenta unor stari de inferioritate.

4. Descopera factorii de stres care cauzeaza anxietate si observa cum ii poti inlatura.

Simtomele de anxietate pot aparea pe nesimtite, tocmai de aceea este indicat sa practicam cat mai des constientizarea.

Daca simtim ca ne aflam intr-o situatie pe care nu o mai putem controla, atunci ar fi cazul sa ne oprim si sa ne adresam cateva intrebari.

Este important sa privim in urma si sa observam daca putem identifica evenimentul care a declasant starea noastra de anxietate.

De asemenea, la fel de important este sa cautam si o solutie in aceasta directie.

5. Nu uita sa-ti suni prietenii din cand in cand – ei pot fi cel mai bun tratament pentru anxietate.

Atunci cand ne confruntam cu anxietatea, avem o cu totul alta perceptie asupra realitatii.

Astfel, nici macar cu prietenii apropiati nu mai simtim nevoia sa interactionam.

In astfel de momente, este indicat sa depasim rapid astfel de stari de anxietate si sa reactionam pe loc.

6. Incearca o metoda de vindecare alternativa a anxietatii.

Yoga, acupunctura, cromoterapia, masajul sau aromaterapia iti pot fi de folos in acest sens.

Chiar daca acestea nu vor inlatura starile de anxietatate in totalitate, macar o pot diminua.

Mai mult decat atat, poate ca prin intermediul acestora, vom primi un raspuns pe care il cautam de ceva vreme.

Important este sa ramanem deschisi in fata posibilelor solutii.

7. Stabileste-ti o “rutina” pe care sa o respecti.

Acesta este un lucru deosebit de important atunci cand avem de-a face cu anxietatea.

Incearca sa-ti respecti cat poti de mult orele de trezire si de culcare.

Fa acelasi lucru si cu orele de masa sau cu activitatile fizice.

Mediteaza la aceeasi ora in fiecare zi.

Un astfel de program te va ajuta sa iti limpezesti mintea si sa ai mai mult control asupra starilor tale.

8. Aminteste-ti ca esti in siguranta.

Atacurile de panica si starile de anxietate sunt insotite de stari de tensiune carora le putem face fata cu greu.

Data viitoare cand te confrunti cu o astfel de teama, incearca sa respiri si sa revii in prezent.

Oricat de simplist ar parea acest lucru, reaminteste-ti ca frica pe care o resimti nu este altceva decat faptul ca nu mai esti constient de momentul ACUM.

In continuare, te lasam cu un filmulet care iti prezinta alti 7 pasi prin care poti inlatura anxietatea. Simptomele anxietatii sunt abordate, de asemenea, in acest film:

Iata si alte resurse despre anxietate, simptome de anxietate, tratamente de anxietate, vindecarea anxietatii, anxietatea generalizata si multe alte subiecte:

http://www.anxietybc.com/resources/introduction.php
http://www.adaa.org/living-with-anxiety/ask-and-learn/resources
http://www.everydayhealth.com/anxiety/anxiety-disorder-articles.aspx
http://www.apa.org/topics/anxiety/

Va oferim si cateva link-uri cu carti online gratis despre anxietate, simptome de anxietate, definitii ale anxietatii, diferenta intre anxietatea normala si tulburarea de anxietate:

http://www.anxietybc.com/sites/default/files/What_is_Anxiety.pdf
http://www.nimh.nih.gov/health/publications/anxiety-disorders/nimhanxiety_34436.pdf
http://helpcenter.apa.org/files/FYI-Anxiety.pdf
http://knowledgex.camh.net/amhspecialists/resources_families/Documents/anxiety_guide_en.pdf

Exista si foarte multe resurse referitoare la anxietate in adolescenta:

http://www.anxietybc.com/sites/default/files/TalkingtoYourChildaboutAnxiety.pdf
http://www.knowledge.offordcentre.com/images/stories/offord/pamphlets/anxiety%20problems.pdf
http://www.anxietycanada.ca/english/pdf/childrenEn.pdf
http://www.nasponline.org/educators/hchsii_anxietytipsteens.pdf
http://www.jameschandlermd.com/anxiety/anxiety_disorder.pdf

3 COMENTARII

  1. Asa este…cateva dintre tehnicile enumerate chiar dau rezultate,dar tine si foarte mult de gradul de anxietate. Sportul si faptul ca incepusem sa am o oarecare rutina au functionat o perioada in cazul meu. A scapa de lucruri de mult amanate e ceva mai greu, intra chiar in definitia anxietatii,sunt amanate exact din acest motiv, teama de a le face. Sfatul e putin nerealist in acest context desi perfect logic si de aplicat cu usurinta doar de catre persoanele care nu sufera de

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here