[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

vitamina c si vitamina d nu previn racelile
vitamina c si vitamina d nu previn racelile

Este cunoscut faptul ca preferam sa prevenim o afectiune decat sa o tratam. Totusi, aflati in preajma racelilor, oamenii tind sa consume vitaminele C si D. Cele mai recente descoperiri in materie de sanatate ne demonstreaza ca acestea nu au tocmai efectul pe care noi ni-l dorim.

Vitamina D

Potrivit stirilor BBC, oamenii de stiinta afirma ca nu exista nicio dovada concreta care sa demonstreze ca suplimentele de vitamina D vor face fata unei raceli. O echipa din Noua Zeelanda a realizat un test pentru a observa efectele suplimentelor de vitamina D in cazul racelilor. Folosind efectul placebo, 161 de participanti au luat vitamina D, in timp ce alti 161 au luat alte pastile false, despre care li s-a spus ca sunt suplimente de vitamina D. Pe parcursul a 18 luni, atat subiectii care luasera vitamina D, cat si cei care nu o luasera, au racit de acelasi numar de ori.

Vitamina C

Nu doar vitamina D a fost supusa la asemenea probe, ci si vitamina C. Daca in 1970, chimistul Linus Paulling a luat premiul Nobel pentru ca studiile sale ridicau vitamina C la stadiul de panaceu. Acesta lua 3 grame de vitamina C pe zi pentru a preveni racelile si mai tarziu a dezvoltat teoria ca vitamina C poate preveni chiar si cancerul.

Chiar daca presupunerile sale s-au dovedit a fi intr-un final false, ideea de baza ca vitamina C poate preveni racelile a ramas in picioare. Chiar daca nu va ajuta in masura in care ne dorim, cu siguranta nu va face rau, exceptie face administrarea supradozelor, dar acest lucru este valabil in cazul oricaror pastile. Asadar, suplimentele sunt necesare in special in cazul persoanelor care au deficit de vitamina C, celelalte putandu-si lua doza zilnica din alimente.

Ca si in cazul de mai sus, un studiu realizat in Australia referitor la efectele vitaminei C in cazul racelilor, a aratat ca nu exista vreo diferenta semnificativa intre cei care au luat vitamina C in fiecare zi si cei care nu au luat deloc.

Totusi…

Un singur lucru le-a atras atentia cercetatorilor: cei care au luat vitamina C au scapat de raceala cu o jumatate de zi mai devreme decat cei care nu au luat. Concluzia a fost urmatoarea: faptul ca vitamina C nu ar trebui consumata in supradoze, mai ales cand este vorba de simpla preventie.

Asadar, cel mai important instrument care ar trebui analizat in aceasta situatie este raspunsul propriului organism. Chiar daca anumite efecte ale unor suplimente sunt recunoscute ca actioneaza intr-un anumit fel, organismul nostru este singurul care ne poate da raspunsul la acesti stimuli.

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here