libris.ro

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

traieste sanatos la locul de munca
traieste sanatos la locul de munca

Poate ca multi dintre voi cititi acest text de pe telefonul mobil.

Sunt sigura ca si mai multi dintre voi stati pe scaunul din care nu v-ati ridicat de mai bine de o ora. Poate ca acum va fastaciti putin. Sau poate ca luati pranzul in fata acestui text, uitand sa priviti ce aveti in farfurie. Poate ca pe masura ce cititi aceste randuri, deveniti mai constienti de corpul vostru. Pentru ca pana atunci, ati uitat ca aveti un corp. Asadar va intreb:

Ce inseamna un om sanatos in zilele noastre?

Multi dintre noi petrecem opt ore pe zi concentrati pe munca noastra, avand o evidenta si inconstienta tendinta de a pierde din vedere nevoile corpului nostru. Data fiind aceasta ecuatie, este indicat sa gasim elementele potrivite care ne pot ajuta in acest context. Iata mai jos cateva sfaturi menite sa ne fie de folos in aceasta lectie de dezvoltare personala numita sanatate:

1. Ridica-te de pe scaun. Acum.

Multi oameni care lucreaza in fata unui birou se plang de dureri de spate, in special in zona lombara si in zona cervicala. In acest caz, este indicat sa ne ridicam o data la o ora, iar timp de 5-10 minute sa facem cateva exercitii simple pentru spate sau pur si simplu sa mergem prin birou. Astfel, aceste putine minute de miscare vor compensa orele petrecute pe scaun.

2. Respecta orele mesei si hidrateaza-te.

Stiu ca multi dintre noi ne verificam mailurile in timp ce mancam. Sau notam numele clientului pe care trebuie sa il sunam. Sau ne gandim la o noua idee de promovare. Stop! Respectarea orelor meselor ne va ajuta sa revenim cu atentia catre corpul nostru. De asemenea, este indicat sa nu mancam la birou deoarece foarte multe bacterii ascunse se regasesc pe calculator. Mai mult decat atat, sa fim atenti la ceea ce mancam ne va ajuta sa mancam mai putin si sa digeram mancarea mai bine.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

traieste sanatos
traieste sanatos

3. Crearea unui atmosfere placute.

Faptul ca petrecem 8 ore intr-un loc cinci zile pe saptamana ar trebui sa ne determine sa ne cream un cadru cat mai relaxant. O pictura frumoasa, un poem care ne inspira, un mic cadou de la persoana iubita ne pot ajuta sa fim mai putin stresati in anumite situatii sau ne pot schimba starea de indispozitie imediat.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

traieste sanatos
traieste sanatos

4. Spune “La revedere!” automatelor de suc si cafea.

Primul lucru pe care multi il facem dimineata este acela de a ne indrepta cu fetele incercanate catre automatul de cafea. Desi multi dintre noi afirma ca nu incep ziua pana nu sorb o gura de cafea, exista alternative precum: ceaiul negru, ceaiul verde sau cafeaua organica daca vrem sa pastram acelasi ritm.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

traieste sanatos
traieste sanatos

5. Crearea unui program.

Aceasta metoda este destul de eficienta deoarece ne ajuta ca in fiecare zi sa tinem cont de anumiti pasi pe care trebuie sa ii respectam. Astfel, pentru a evita stresul, dezorganizarea si aglomerarea pe ultima suta de metri, este indicat sa ne stabilim anumite intervale orare in care sa raspundem la mailuri, sa cautam noi idei, sa vorbim cu partenerii si multe alte sarcini pe care le avem de indeplinit.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

traieste sanatos
traieste sanatos

6. Alegerea inteleapta a scaunului de la birou.

Uneori un scaun mai putin confortabil , dar care ne ajuta sa ne mentinem postura dreapta poate fi de mai mult folos decat un scaun foarte moale in care putem incerca diferite pozitii. De asemenea, daca scaunul tot nu este foarte util, putem folosi o perna pentru a ne ajuta spatele sa fie mai relaxat.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

traieste sanatos
traieste sanatos
[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

1 COMENTARIU

  1. Da,foarte adevarat imi luam micul dejun citind acest e-mail,dar spre marea mea sansa stau numai patru ore la birou si nu sunt legata de scaun.
    Multumesc pentru sfaturi.O sa tin cont sa nu mai mananc in fata calculatorului si sa ma ridic la fiecare ora.Si spatele meu merita o mica pauza din ora in ora.Mai tarziu o sa imi multumeasca.Va doresc o zi minunata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here