despre teama de a ne imbolnavi si modalitati de a o trata
Sanatate

Despre teama de a ne imbolnavi si modalitati de a o trata

despre teama de a ne imbolnavi si modalitati de a o trata

despre teama de a ne imbolnavi si modalitati de a o trata

Un lucru este cert despre teama: o data ce i-am dat voie sa se instaleze in propria fiinta, este destul de usor sa-si faca loc printre cele mai ascunse locasuri ale sufletului nostru.

Teama ne determina sa pierdem controlul vietii pe care credeam ca o stapanim, iar in momentul in care intervine propria sanatate, ne acordam din ce in ce mai multa atentie.

Din pacate, teama de a ne imbolnavi ne poate incetosa perspectiva asupra realitatii si putem deveni cu usurinta victimele acesteia. In cele ce urmeaza, regasiti 10 sfaturi prin care putem reduce teama legata de imbolnavire:

1. Constientizarea ca “frica” vinde si ca suntem manipulati.

Frica “vinde”, iar mijloacele de comunicare in masa sunt primele care detin aceasta informatie. Nu este de mirare faptul ca cele mai citite titluri sunt cele care socheaza de la aproape orice aliment care poate cauza cancer la multiplele pericole in ceea ce priveste zborul cu avionul.

Desi suntem in siguranta, am fost transformati usor, usor intr-o societate condusa de frica, fiind ingroziti de riscurile la care suntem expusi in fiecare zi. Acest lucru nu inseamna ca nu trebuie sa fim precauti, ci sa nu intram intr-un joc vicios din care putem iesi cu greu.

2. Sa estimam adevaratul risc.

Intr-adevar, exista o serie de riscuri care pot fi evitate. Si de ce nu am face tot ce putem pentru a le minimiza? In loc sa ne lasam marcati de temeri irationale, ar fi indicat sa incercam sa ne autoeducam. Prin cunoasterea adevaratului risc, putem lua decizii corecte. De exemplu, nu orice durere de cap anunta existenta unei tumore greu de vindecat. Important este sa ne pastram mintea limpede in acest proces.

3. Protectie fata de media.

Atunci cand suferim de o afectiune, multi dintre noi avem tendinta de a cauta informatii pe internet. Intram pe forumuri si plecam si mai ingroziti in urma tuturor comentariilor citite. Incercati totusi sa va amintiti ca internetul nu este un subtitut al doctorului si ca cel mai bine va linistiti facandu-i acestuia din urma o vizita. Asadar, daca deja cautati pe google simptomele pe care le aveti, puteti face o pauza in acest sens si s-ar putea sa fiti surprinsi de relaxarea pe care o puteti resimti deoarece nu ati mai citit atatea pareri contradictorii despre un singur subiect.

4. Meditatia

Stim despre teama ca este un declansator al reactiei “lupta sau fugi”, stimuland sistemul nostru nervos si crescand riscul aparitiei stresului sau bolilor. Insa o simpla meditatie ne elibereaza de stres si stimuleaza relaxarea, permitandu-i corpului nu numai sa se elibereze de teama si anxietate, dar sa apeleze la propriile mecanisme de aparare si sa se vindece singur.

5. Sa apelam la intuitie

Exista momente in care intuitia ne transmite daca ar fi cazul sa ne ingrijoram sau sa ramanem relaxati. In acest caz, este nevoie sa facem putina liniste pentru a ne auzi vocea interioara.

6. Disocierea de frica

Cu totii avem temeri mai mici sau mai mari, in special cand vorbim despre boala sau moarte. Dar este important sa intelegem ca frica apare in creier cu rolul de a ne proteja. Insa, in lumea moderna, aceste temeri ne distrug mai mult decat ne protejeaza. Imprieteniti-va cu frica si recunoasteti ca sunteti separat de ea. Iar atunci cand reusiti sa faceti acest lucru, veti face pasi mareti legati de imbunatatirea sanatatii prin alinierea cu adevarul vostru – in relatii, la munca, in viata sexuala, in viata spirituala, in domeniul financiar, in sanatatea fizica si asa mai departe.

7. Indepartati-va de zona de confort.

Este normal sa ne simtim comod in zona de confort. Dar pe masura ce invatam sa iesim din ea, pe atat invatam pe parcursul prcesului de dezvoltare personala ca putem fi in siguranta si in afara ei. Daca ne petrecem timpul facand vizite la doctor, ar fi ideal sa punem intrebari in legatura cu dilemele noastre. Daca de obicei evitam riscurile, poate ar fi timpul sa incercam ceva ce nu am face de obicei. Experimentele repetate prin care iesim din zona noastra de confort reduc anxietatea si ne ajuta sa fim mai curajosi.

Pin cele de mai sus, nu va sugeram sa evitati doctorii sau sa intrerupeti tratamentele. Ceea ce va propun este sa incercati sa controlati anxietatea si teama prin a va ajuta corpul sa ramana intr-o stare de “auto-reparare”, cat si prin a evita riscul de a face exces de medicamente.

A trai o viata sanatoasa nu inseamna numai sa consumam produse naturiste, sa facem sport, sa evitam obiceiurile proaste si sa dorimim suficient, ci si sa vedem o prioritate in relatiile sanatoase, intr-o atitudine la fel de sanatoasa fata de viata care se petrece in fiecare zi.

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.