4 mituri fundamentale despre stres
Sanatate

4 mituri fundamentale despre stres

4 mituri fundamentale despre stres

4 mituri fundamentale despre stres

Stresul psihic si fizic reprezinta o lupta oarba pe care fiecare dintre noi o purtam zilnic.

Inainte de a ne inarma cu instrumentele cele mai potrivite, ne-am hotarat sa va prezentam 4 mituri fundamentale despre stres pe care multi dintre noi le consideram adevarate.

Mitul nr. 1: “O respiratie usoara si profunda ne poate ajuta sa ne calmam atunci cand ne simtim panicati si epuizati.”

Este logic ca atunci cand simtim ca nu mai putem respira sa incercam sa compensam cu oxigenul, nu-i asa? Problema este ca atunci cand experimentam o situatie tensionanta – asteptarea unor rezultate medicale serioase, turbulentele din avion, etc – probabil ca deja inhalam prea mult oxigen si exista riscul hiperventilarii, sustine Alice Esperanza Meuret, profesor de psihologie la Universitate de Sud din Dallas. In cercetararile sale efectuate pe pacienti care sufera de astm si afectiuni legate de panica, Meuret a descoperit ca o modalitate mult mai eficienta de a ne calma este sa respiram usor si regulat pe nas (nu pe gura deoarece ne determina sa inhalam mai mult aer decat avem nevoie).

 Mitul nr. 2: Ingrijorarea excesiva poate determina aparitia ulcerului.

Inca din anii ’80, este cunoscut faptul ca ulcerul apare ca urmare a infectiei cu bacteria Heliobacter pyloris. Dar de ce multi dintre noi asociem in continuare ulcerul si stresul? Iata un raspuns: Folosirea excesiva a calmantelor pe care ne bazam in cazul unor dureri de cap, tensiuni ale umerilor, dureri de spate poate duce la aparitia ulcerului, explica Patricia Raymond, doctor gastrointestinal. Ea mentioneaza si faptul ca alcool poate accentua o problema care deja exista la stomac.

Mitul nr. 3: Nervii ne pot determina sa vedem partea goala a paharului in orice situatie.

Exista momente in care stresul scoate la suprafata optimismul care se ascunde in interiorul nostru, sustin cercetatorii de la Universitatea California, dar acest lucru nu este intotdeauna de ajutor. Intr-un articol publicat in februarie 2012 in “Current Directions in Psychological Science”, psihologii au analizat situatii in care diversi oameni erau pusi in situatii tensionante (de exemplu, sa tina un discurs) si au descoperit ca in momentul in care acesti participanti stresati trebuiau sa ia o decizie, ei se concentrau mai mult pe aspectele pozitive. Concluzia este sa incercam sa luam deciziile care ne vor influenta procesul de dezvoltare personala in momentele in care ne simtim cu adevarat relaxati.

Mitul nr. 4: Stresul nu are niciun efect asupra parului nostru.

Vestea buna este ca nu exista nicio cercetare care sa demonstreze ca stresul psihic sau fizic excesiv duce la aparitia firelor albe de par. Vestea proasta este ca acesta poate cauza caderea parului. Factorii majori de stres precum boala, ranile, operatiile sau pierderea unei persoane iubite poate afecta cresterea parului.

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.