libris.ro

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

4 mituri despre somn te pot ajuta sa scapi de insomnie
4 mituri despre somn te pot ajuta sa scapi de insomnie

Insomnia este adesea mentinuta sau agravata de un set de false credinte despre somn.

Cateodata nici macar nu constientizam ca avem anumite convingeri despre somn pana in momentul in care cineva ni le scoate in evidenta.

Iata care sunt cele 4 mituri care te impiedica sa ai un somn odihnitor:

Mitul nr 1: Orice om are nevoie de 8 ore de somn pentru a reusi sa aiba energie in ziua urmatoare.

Adevarul: Somnul fiecaruia dintre noi depinde de mai multi factori. Cantitatea de somn de care un adult are nevoie este necunoscuta, insa este probabil sa fie mai mica de 8 ore. In al doilea rand, durata somnului este doar unul dintre factorii care influenteaza fuctionarea noastra in ziua urmatoare; de fapt, calitatea somnului este mult mai importanta decat numarul de ore pe care le dormim.

Mitul nr 2: Daca ai dormit bine, ar trebui sa te trezesti revigorat si plin de energie.

Adevarul: Este normal sa te simti ametit in primele 30 de minute dupa ce te-ai trezit . Aceasta reactie se numeste inertia somnului si este afectata de perioada in care ne trezim. Daca suntem persoane mai active pe timpul noptii, este posibil sa experimentam inertia somnului mai des decat ceilalti.

Mitul nr 3: Daca ne trezim de mai multe ori in timpul noptii, este posibil ca acest lucru sa aiba efecte negative asupra sanatatii noastre.

Adevarul: Momentele in care ne trezim in timpul noptii nu sunt un motiv de ingrijorare. Chiar daca noi nu ni le amintim, numarul mediu de treziri in timpul noptii este de 12. De asemenea, perioada normala pe care o petrecem treji este de 30 de minute.

Mitul nr 4: Cu cat petrecem mai mult timp in pat, cu atat vom dormi mai mult si ne vom simti mai bine in ziua urmatoare.

Adevarul: Iti reamintim ca mai importanta decat cantitatea somnului este calitatea acestuia. Daca ajungem “sa contrazicem” nevoile ceasului nostru biologic, este posibil ca petrecerea unui timp indelungat in pat sa ne conduca la depresie.

Pentru ca am reusit sa demitizam o serie de credinte legate de somn, va vom oferi si o serie de mici sfaturi care sa va ajute sa dormiti mai bine:

• Stabileste-ti un program pentru somn si mentine-l.

Ideal ar fi sa ne culcam si sa ne trezim la aceeasi ora in fiecare zi. Intreruperea acestui program poate duce la insomnie. De asemenea, daca dormim in weekend mai mult decat in timpul saptamanii , ne va fi greu sa ne trezim luni mai devreme.

Exercitiile fizice.

Daca reusim sa facem zilnic miscare pentru 20-30 de minute, cu siguranta vom avea un somn mai bun. Cu toate acestea, daca exercitiile fizice vor fi realizate seara, este posibil sa fim mai energici, ceea ce ne poate intrerupe programul de somn.

• Evita tigarile, alcoolul si cafeaua.

Cafea ne va tine treji atunci cand toata lumea doarme linistita. Fumatorii pot adormi destul de usor, insa este posibil sa se trezeasca de multe ori pe timpul noptii din cauza aportului de nicotina. Impatimitii alcoolului nu vor reusi sa doarma profund. Asadar, este indicat sa nu consumam aceste produse cu 6 ore inainte de somn.

• Nu mai sta in pat dupa ce te-ai trezit.

Daca nu poti sa dormi, nu sta in pat. Fa altceva: citeste sau asculta muzica pana in momentul in care te simti obosit. Anxietatea ce provine din incapacitatea de a adormi poate conduce la insomnie. Reintoarce-te in pat in momentul in care te simti suficient de adormit.

• Controleaza temperatura camerei in care dormi.

Este important ca in dormitor sa mentinem o temperatura constanta. Temperaturile extreme ne pot intrerupe somnul sau ne pot impedica sa adormim cu usurinta. De asemenea, spatiul ar trebui sa fie destul de intunecat pentru a reusi sa adormim. Evitati sa adormiti cu televizorul sau cu radioul pornit deoarece acestea pot da nastere unei mici dependente inainte de a adormi.

Voi ce alte mituri sau sfaturi legate de somn cunoasteti?

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here