[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

4 exercitii simple pentru a ne antrena emisfera dreapta a creierului
4 exercitii simple pentru a ne antrena emisfera dreapta a creierului

Deja cunoastem cu totii distinctia dintre emisfera dreapta si emisfera stanga a creierului.

Din cauza activitatilor noastre, cat si a ritmului robotizat in care ajungem sa lucram, ne folosim preponderent emisfera stanga in pocesul nostru de dezvoltare personala, insa exista o serie de solutii prin care o putem antrena si pe cea mai putin utilizata.

Regasiti mai jos 5 modalitati simple prin care ne putem pune la treaba emisfera dreapta:

1. Scrieti-va numele.

Ati citit bine. Nu este nevoie sa mai cititi o data. Scrieti-va numele. Ati facut-o deja? Perfect. Atunci sa trecem la nivelul urmator. Ce-ar fi sa va scrieti numele in fata oglinzii? Si inca ceva: scrisul sa nu fie de la stanga la dreapta, ci de la dreapta la stanga. Acum scrieti-va numele de sus in jos, de jos in sus, pe diagonala pana treceti prin toate directiile posibile. E distractiv, nu-i asa?

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

emisfera dreapta
emisfera dreapta

2. Sa purtam o conversatie bilaterala…

…cu noi insine. Pentru acest exercitiu, avem nevoie de un pix si o foaie. Chiar daca suntem stangaci, urmatorul pas este sa luam pixul in mana dreapta si sa scriem intrebarea: ”Ce mai faci?”. Apoi luam pixul in mana stanga si scriem raspunsul. Mana mai putin dominanta va tremura si va opune rezistenta. Ceea ce trebuie sa urmariti in acest sens nu este liniaritatea scrisului, ci observatia ca cele doua emisfere ale noastre au personalitati diferite.

Emisfera dreapta, care controleaza mana stanga, ne va spune lucruri pe care nu stim ca le stim. Ea ne asista emotiile si ne ofera adesea solutii. “Trage un pui de somn” sau “Pur si simplu fa ce simti si va fi bine”, ne va spune ea. Astfel, vom afla ca mana noastra stanga ascunde un mic intelept pe care il neglijam adesea.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

cum sa-ti folosesti emisfera dreapta
cum sa-ti folosesti emisfera dreapta

3. Invatarea unor miscari noi.

Emisfera dreapta este cea care ne sprijina sa invatam miscari noi, fie ca ne referim la step, fie ca stam intr-o noua pozitie la yoga. Sa incercam un mic exercitiu: Sa mergem cativa pasi, observand cum mana dreapta se opune piciorului stang si invers. Apoi, sa incercam sa mergem cu mana si piciorul drept simultan, iar apoi repetam miscarea pentru partea stanga a corpului. Daca nu ni se pare dificil, putem incerca sa mergem si cu spatele, realizand aceleasi miscari, avand ochii inchisi.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

cum sa ne folosim emisfera dreapta
cum sa ne folosim emisfera dreapta

4. Gasirea unor solutii nemaigandite.

O data ce am efectuat aceste exercitii, putem trece la nivelul care ne intereseaza. Sa ne gandim la o problema cu care ne confruntam. Copilul nostru nu vrea sa doarma, nu avem timp pentru a face mai mult sport, vrem sa economisim bani fara a renunta la calitatea vietii pe care o ducem. Cu aceasta provocare in minte, sa luam o carte de pe raft si sa citim ceva ce nu are nicio legatura cu intrebarea noastra. Apoi este indicat sa ne relaxam. Sa ne jucam cu pisica, sa spalam vasele sau pur si simplu sa privim pe fereastra. Important este sa ne gandim la problema din cand in cand, dupa care sa renuntam.

Aceste proces incurajeaza revelatiile Evrika!, precum acele momente din filme in care personajele isi dau brusc seama ce au de facut. Poate ca prima idee nu va fi geniala, dar daca avem rabdare, ne incurajam emisfera drepta sa ne trimita solutiile de care avem nevoie.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

cum ne folosim emisfera dreapta
cum ne folosim emisfera dreapta

In final, va oferim o melodie ale carei frecvente stimuleaza emisfera dreapta:

Stiti si alte exercitii pe care le putem incerca pentru a ne folosi mai mult emisfera dreapta?

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here