training cum il aleg pe cel potrivit
Psihologie practica / Motivatie si succes

Training: cum il aleg pe cel potrivit?

training cum il aleg pe cel potrivit

training cum il aleg pe cel potrivit

Voi discuta in acest articol despre cum ar trebui sa-ti alegi un training potrivit, mai ales atunci cand este vorba despre o alegere individuala.

Oriunde navighezi pe internet, vei da peste o sumedenie de traininguri cu diferite teme, diferiti traineri, diferite locatii si diferite preturi.

Intrucat trainingurile nu au intotdeauna cele mai mici preturi, sunt convins ca iti doresti sa faci o alegere buna, sa consideri ca banii dati au meritat si ca, intr-adevar trainingul te-a ajutat.

Cum noi suntem o companie de training, analizam concurenta si uneori suntem uimiti de lucrurile care se scriu pe anumite site-uri. In acelasi timp, culegem si feedback-ul celor care participa la unele traininguri.

Nu mica iti va fi mirarea sa observi ca, ceea ce se scrie pe site-ul de prezentare, nu prea are legatura cu ce se intampla in training. Intrucat participarea la training nu este un serviciu pe care-l consumi in fiecare zi, pe care-l cunosti foarte bine, alegerea devine foarte greoaie, pentru ca nu cunosti exact ce cumperi.

Plecand de la aceasta premisa, as dori sa le dau cateva avertismente participantilor, care au legatura atat cu trainingul in sine, cat si cu alegerea facuta.

1. Daca vrei preponderent o acumulare de cunostinte, investitia cea mai potrivita ar fi cateva carti bune, nu un training.

2. Daca vrei dezvoltare durabila, lucrul intens cu persoana ta, atunci alege coachingul.

3. Trainingul este un instrument ce prezinta o serie de tehnici, responsabilitatea practicarii ulterioare revenindu-i participantului.

4. Nici un training nu te face manager la minut, negociator la minut, sau te dezvolta spunand un abracadabra.

5. Trainingul iti ofera startul in domeniu, oricare ar fi el, insa, fara un efort ulterior pentru a testa si a pune in practica cele invatate, investitia in training este inutila.

6. Responsabilitatea pentru cele ce se intampla in training ii revine atat trainerului, cat si participantului; trebuie sa fie un open mind si sa ridici probleme pertinente.

7. Daca ai idei fixe la care nu esti dispus sub nici o forma sa renunti, scoate-ti un cunoscut la bere, e mai ieftin, nu trebuie sa mergi la un training sa platesti o taxa de participare si sa chinui 20 de oameni.

8. Ai grija la ce te astepti de la un training, pentru ca s-ar putea sa se implineasca. Daca participi la un training, plecand de la premisa ca nu vei invata nimic, nu mica sa-ti fie surprinderea ca asa se va intampla. Acest lucru se datoreaza pozitiei mentale pesimiste, care nu da voie unei procesarii autentice a ceea ce se intampla la un training.

9. Trainingul ofera un cadru limitat, un laborator in care sunt prezentate idei, testate tehnici si dezvoltate abilitati, avand limitele lui – este un laborator.

10. Participantul are acces la un volum mic de informatie teoretica in stare bruta, in mare parte trainingul se bazeaza pe aplicatii practice; pentru mai multa informatie bruta se recomanda bibliografie (cel putin, asa ar trebui sa fie; insa, acum nu garantez ca toate companiile fac asa).

11. Asteapta-te sa inveti ceva practic. Daca nu este asa, trage-l pe trainer de urechi in timpul trainingului.

12. Este de dorit ca participantul sa fie deschis la nou, insa asteapta-te sa gasesti in training o persoana care va face „opozitie” permanenta la ceea ce spune trainerul, la ceea ce spui tu sau la ceea ce spun ceilalti participanti. Accepta-l, dar in acelasi timp, canalizeaza-te asupra obiectivelor tale de invatare. Nu are rost sa iti pierzi timpul.

13. Trebuie sa intelegi ca oamenii vin la un training sa se perfectioneze, nu sa-i perfectioneze pe ceilalti participanti sau pe trainer. Daca este asa, incearca o cariera de trainer sau de profesor.

Avertismentele pot continua. Este drept, poate am exagerat putin, insa nu strica niciodata sa fii putin prevazator si sa fii intradevar constient de ceea ce poate oferi un training si ce nu. Este ca si cum ti-ai cumpara o masina si te-ai astepta sa nu fie nevoie sa o conduci. La fel si in training, ti se ofera masina, ti se dau instructiunile de folosire, se face scoala de soferi cu tine, apoi masina te va duce la destinatie doar daca stii sa o conduci si daca ai invatat suficient de bine. Este drept, iti poti lua sofer; atunci mai bine trimiti soferul la training. Glumeam!

Trecand mai departe de aceste argumente, sunt 5 lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand iti alegi un furnizor de training:

1. Tematica pusa in discutie; iti recomand sa o citesti si sa vezi daca intradevar iti este folositoare.
2. Vechimea companiei poate fi de asemenea un indicator al nivelului.
3. Trainerul care va prezenta. Cine este? Ce-a mai facut inainte? Este la prima experienta? A mai tinut traininguri? Incerca un search pe Google cu numele trainerului.
4. Afla ce spun clientii companiei de pe site-ul lor, de pe forumuri, sau de la cunoscuti.
5. Un search pe Google cu numele companiei nu strica: observa care este vizibilitatea companiei, care ii sunt partenerii; e posibil ca un marketing bun al companiei sa fie un indicator al serviciilor.

Aceste 5 motive de mai sus sunt cumulative si interdependente. Cu cat aveti mai multe informatii despre fiecare dintre punctele de mai sus, cu atat puteti lua o decizie intradevar in cunostinta de cauza.

de Marian Rujoiu
Trainer, Extreme Training
www.traininguri.ro
Extreme Training ofera Excelenta in Vanzari, Negociere, Comunicare in Afaceri, Manipulare, Motivare Non-Financiara, Dezvoltare Manageriala, Comunicare Organizationala, Dezvoltare personala, Leadership, Management de Proiect, Time Management si Teambuilding

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.