libris.ro

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

dependenta de munca se trateaza
dependenta de munca se trateaza

Cand ne referim la dependenta de munca, ne gadim la acei “workaholics” al caror unic scop in viata pare acela de a munci.

Chiar daca acesta dependenta a timpurilor noastre pare sa devina din ce in ce mai fireasca, gasiti mai jos cateva sfaturi prin care putem incerca sa ne detasam de ea.

1. 8 ore de somn.

Este ideal sa ne fixam in fiecare noapte scopul de a dormi 8 ore pentru a reusi sa ne odihnim. In timp ce mancarea poate fi substituita de medicamente naturale sau mancaruri artificiale, nu exista niciun substitut pentru somn sau pentru odihna. Sa nu va bazati pe faptul ca “puteti motai sau adormi mai tarziu”. Corpul nostru nu poate recupera somnul pierdut deoarece nu este posibil din punct de vedere psihologic.

2. Weekend-ul este rezervat pentru familie si prieteni!

Ar fi indicat sa reusim sa ne rezervam sambetele si duminicile pentru a petrece timp cu familia si cu prietenii. O data ce am stabilit acest plan, trebuie sa ne tinem de el! De luni pana vineri scuza cea mai buna este aceea ca avem de munca, asa ca de ce nu putem folosi aceeasi scuza, dar pentru weekend: “Nu lucrez deoarece imi petrec timp cu familia!”?

3. Nu sari peste mese!

Asigurati-va ca va hraniti. Dependentii de munca sunt recunoscuti ca fiind acel gen de persoane care “sar” peste mese. Daca nu va permiteti sa va ridicati de la masa pentru a manca in pauza undeva in afara biroului, comandati masa la birou si gasiti-va 15 minute de liniste in care sa va hraniti. Ideal ar fi sa aveti cate ceva de rontait astfel incat sa evitati sa va lasati stomacul gol o perioada mai lunga de timp.

4. Delimitarea muncii

Atunci cand ne ocupam de propria dezvoltare personala, este ideal sa stim cand sa actionam si cand sa spunem NU. Asadar, este bine sa ne stabilim ca munca sa ramana la serviciu, refuzand sa o incadram si in spatiul locuintei noastre. Pastrati-ve dosarele la locul de munca. Daca lucrati de acasa, creati un loc special pentru munca astfel incat sa simtiti ca faceti o trecere intre viata profesionala si cea personala. La fel de importanta este sa nu ramaneti peste program. Daca programul dumneavoastra se incadreaza de la 8 la 17, atunci ramaneti fideli acestuia doar in acest interval de timp.

5. Sa nu uitam de sport!

Exerseaza, exerseaza, exerseaza! Stabiliti-va macar 30 de minute de miscare in fiecare zi. Corpul nostru are nevoie sa fie ingrijit, iar 8 ore in care sta nemiscat pe un scaun nu ii vor fi de niciun ajutor. Asadar, sa ne gasim timp pentru sanatatea noastra!

6. Munceste ca sa traiesti!

Ar trebui sa avem mereu in gand faptul ca muncim pentru a trai si pentru a avea o viata cat mai confortabila. Sa ne amintim ca nu traim ca sa muncim. Munca este doar una din acele activitati folositoare care ne ajuta sa avem o viata frumoasa prin care sa asiguram nevoile noastre si ale familiei noastre.

Asadar, inainte de a ne aseza pe scaunul dupa care uitam sa ne ridicam, inainte de a vorbi la telefon pe nerasuflate, inainte de a “uita” sa mai respiram, inainte de a pleca de la locul de munca cu o serie de ganduri legate de ce vom avea de indeplinit in ziua urmatoare, reflectati putin la sfaturile de mai sus. Nu sunt greu de indeplinit, insa cer disciplina din partea noastra.

Ce spuneti, reusim?

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here