Sari peste micul dejun pentru ca nu ai timp?

Sau incerci sa scapi de kilogramele in plus? Nu face una ca asta! Ca sa asiguri trupului si mintii tale combustibilul necesar pentru a trece cu bine de perioada matinala, micul-dejun trebuie sa fie cat mai consistent.

Alimente pentru energie:

Incearca unul dintre meniurile de mai jos pentru a obtine un echilibru corespunzator intre proteine, grasimi si carbohidrati:

1. Terci de ovaz cu lapte sau lapte de soia. Amesteca si migdale tocate si stafide.

2. Fulgi de ovaz inmuiati peste noapte in lapte de soia. Dimineata, se adauga o alta cantitate de lapte din soia, dupa gust, si seminte de floarea-soarelui si fructe uscate.

3. Smoothie din avocado cu lapte de soia si fructe proaspete (se amesteca un fruct de avocado mare, 2 lingurite de lapte de soia si o ceasca de cuburi de gheata.)

4. Paine integrala prajita cu unt de alune (cu continut scazut de zahar si sare), sau cu unt de migdale sau de seminte de floarea soarelui.

5. Fasole fiarta din conserva, pe felii de paine integrala prajita. Vara se adauga o felie de fruct proaspat sau salata de fructe, iar iarna, fructe fierte peste care se presara scortisoara.

6. Un pahar de suc de fructe. Sa adauga o ceasca de surogat de cafea cu lapte din soia (de exemplu, cafea din orz sau din cicoare)

De evitat:

• Mic-dejun bazat numai pe carbohidrati, cum ar fi cerealele pentru micul dejun, care contin zahar. Acesta ridica rapid nivelul glicemiei, dupa care il lasa sa scada brusc, facandu-te sa te simti infometat si obosit.

• Prajeala-excesul de grasime te leneveste si are efecte teribile asupra inimii.

• Zaharul si cafeaua-stimulenti care iti ridica pulsul, facandu-te sa te simti stresat. Totodata, cafeaua elimina magneziul (care are efect antistres) din organism.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here