libris.ro

Desi de cele mai multe ori avem impresia ca cel mai puternic intrument de motivare a angajatilor este banul, cercetarile realizate in acest scop arata cu totul alte rezultate.

Motivarea angajatilor este un fenomen care este studiat de cateva decenii incoace pentru a determina tipul personalitatii angajatilor si a anticipa comportamentul acestora. De asemenea, cartile motivationale sunt folosite ca elemente care sa-i determine pe angajati sa-si creasca nivelul de performanta.

Daca acestea sunt instrumente care motiveaza angajatii pe termen scurt, factorii care motiveaza angajatii sa evolueze la locul de munca sunt cei care conteaza cel mai mult in procesul lor de dezvoltare personala. Ca lideri, este important sa cream relatii solide intre noi si angajatii nostri deoarece acest lucru ne permite sa ii intelegem mai bine, cat si sa conlucram intr-un mod placut.

De asemenea, nu este de ajuns sa citim proiectele angajatilor nostri, ci este nevoie sa fim destul de specifici legat de felul in care ii ajutam sa-si indeplineasca dorintele, scopurile si aspiratiile. Scopul ar trebui sa fie acela de a ne ajuta unul pe celalalt, iar pentru a ajunge in acest punct, fiecare dintre noi trebuie sa gaseasca acele lucruri care ne motiveaza pe amandoi.

In cele ce urmeaza, regasiti o serie de sfaturi si instrumente de motivare astfel incat angajatii vostri sa vina cu zambetul pe buze la locul de munca:

1. Leadership si incredere

Liderii care ne ,,feresc” spatele si care urmaresc sa ne indeplineasca interesele vor castiga increderea angajatilor lor, ceea ce ii va motiva sa depuna mai mult efort in munca pe care o realizeaza. Increderea este cel mai puternic instrument motivational, iar acei lideri care isi afiseaza transparenta in relatii cu subalternii lor vor avea rezultate surprinzatoare si poate chiar noi modalitati de a-si descoperi talentele ascunse.

2. A fi relevant

In lumea zilelor noastre in care fiecare isi doreste sa fie observat si recunoscut pentru munca sa, angajatii sunt motivati sa ramana relevanti. Astfel, angajatii sunt in cautarea unor noi modalitati de a invata, de a-si imbunatati apritudinile si de a investi in ei insisi. Aceasta este o oportunitate pentru lideri de a se implica si chiar de a intelege aptitudinile celor pe care ii conduc.

A-i ajuta pe angajati sa constientizeze cat sunt de importanti la locul de munca ii va determina sa inteleaga ca nu sunt doar niste fiinte ratacite intr-un mare intreg, ci ca sunt valorosi prin ceea ce fac.

3. A avansa in cariera

Poate ca cel mai important element de motivare al acestei liste este posibilitatea de a avansa. Angajatii sunt extrem de motivati atunci cand stiu ca o avansare la locul de munca ii asteapta. Acest lucru le cere angajatilor sa ramana deschisi la oportunitatile care apar, dincolo de ceea ce ei cauta. Ca lideri, vom descoperi ca angajatii nostri vor fi mai motivati daca deschidem porti de oportunitate si le crestem sansele de a avansa.

4. Fara regrete

Oamenii au putine sanse in cariera lor de a-si atinge scopurile mult visate. De fapt, de cate ori ne intrebam cum am cunoscut oameni care au mai mult succes decat noi si ne-am intrebat cum am ajuns acolo? Oamenii nu vor sa traiasca cu regrete in cariera lor si se motiveaza pentru a nu se dezamagi.

Ca lider, nu ar trebui sa le permitem angajatilor nostri sa plece acasa simtindu-se vinovati, ci trebuie sa le fim tovarasi in aceasta calatorie, impartind atat esecurile, cat si succesele. Un angajat care nu crede in firma sa, nu va reusi niciodata sa fie motivat. Asadar, ajutati-va angajatii sa imbratiseze neprevazutul si sa navigheze catre schimbare. Multi oameni sunt confuzi in legatura cu viitorul locului de munca. Motivati-i prin a le oferi perspectiva pe care isi doresc sa o dobandeasca.

5. Un viitor stabil

Oamenii sunt motivati atunci cand sunt in siguranta. Cu totii ne dorim un viitor stabil, dar niciodata nu stim cand trece timpul. Tocmai de aceea ne regasim cu totii intr-o cursa impotriva timpului, dorind sa obtinem mai repede ca niciodata ceea ce ne dorim.

6. Indulgenta fata de sine

Acest facor este destul de interesant si extrem de important. Uneori, oamenii sunt motivati in mod egoist pentru a dobandi bani, atentie, faima. Cineva spunea ca atunci cand intalnesti pe cineva cu mari calitati,vei vedea ca are si mari defecte. Ca lider, este necesar sa ne asiguram ca motivatiile angajatilor nostri sunt echilibrate si bine intentionate. Indulgenta fata de sine poate aduce beneficii pe termen scurt, insa repercursiuni pe termen lung.

7. Impactul asupra celorlalti

Asa cum am mentionat mai devreme, anagajatii de azi sunt motivati mai mult decat niciodata doar pentru a avea impact. Ca lideri, este necesar sa le permitem angajatilor nostri sa se bucure de impactul pe care munca lor il are.

8. Fericirea

In cele din urma, fericirea este cel mai puternic element de motivare, chiar si in ceea ce priveste locul de munca. Acesta le intareste oamenilor increderea in sine si ii ajuta sa spere intr-un maine mai bun. Cu totii suntem victime ale faptului cane luam munca prea in serios.

Asadar, este necesar sa fim atenti daca angajatii nostri sunt satisfacuti de munca lor, de mediul de lucru si de salariul lor. Angajatii ar fi in stare sa zambeasca pentru a-si salva slujbele chiar daca nu sunt multumiti. Daca sunteti liderii lor si va doriti ca zambetul pe care ei il afiseaza sa fie unul real, puteti urmari pasii de mai sus si veti vedea care vor fi reactiile.

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here