Despre mituri profesionale care ar trebui sa dispara

Home/Articole/Dezvoltare personala / Leadership/Despre mituri profesionale care ar trebui sa dispara

Despre mituri profesionale care ar trebui sa dispara

Astazi vom vorbi despre mituri in domeniul afacerilor care ar trebui sa dispara. Inlocuim vechiul tipar de gandire cu unul mai proaspat si mai sanatos care sa ne fie de folos in drumul nostru de dezvoltare personala.

Stim, v-am facut curiosi. Sa nu mai asteptam:

Mitul 1: Esecul nu este o optiune.

Mitul explicat: Trebuie sa reusim indiferent de context sau consecinte.

Ghiciti ce? Chiar daca ne lipim post-it-uri pe frigider, pe masina sau pe peretele din birou, esecul tot va ramane o optiune. Faptul ca inchidem ochii in fata acestui lucru ne determina sa fim mai predispusi la esec deoarece:

Oamenii care lucreaza sub presiune sunt mai putin eficienti
• Oamenii devin indiferenti la probleme

Noua maxima: Esecul exista. Putem accepta asta si vom trai mai impacati sau ne putem purta ca niste perfectionisti in continuare.

Mitul 2: Clientul are intotdeauna dreptate.

Lucrurile nu stau chiar asa. Daca ne pastram mereu in minte maxima de mai sus, s-ar putea sa ajungem sa fim plini de frustrari mai tarziu. Mai mult decat atat, acest mit determina angajatii sa nu fie chiar atat de fericiti la locul de munca, iar lipsa de motivatie ii va determina pe acestia sa-si indeplineasca sarcinile mult mai greu.

Noua maxima: Angajatii fericiti inseamna clienti fericiti.

Mitul 3: Niciodata sa nu fii multumit de munca ta.

Mitul explicat: Cati dintre noi nu pastram aceste cuvinte in gand alaturi de dorinta de a face de fiecare data mai mult?

Aceasta este o mare greseala deoarece ne determina sa punem semnul de egalitate intre faptul ca satisfactia ne poate conduce catre mai putina actiune. Angajatii care apreciaza munca lor creaza un cadru mult mai deschis si pozitiv in viata lor profesionala, ceea ce le poate aduce mai multa incredere in sine, energie, putere de munca si motivatie.

Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa inchidem ochii si sa ne prefacem ca lucrurile decurg in cel mai frumos ritm posibil. Ceea ce trebuie accentuat este faptul ca oamenii nesatisfacuti la locul de munca actioneaza cu mai putin interes. Sfatul este de a aprecia mai mult ceea ce avem si sa tintim mai sus in acelasi timp.

Noua maxima: Apreciaza intotdeauna, nu te complace niciodata.

Mitul 4: Cei mai buni angajati raman peste program.

Mitul explicat: Cu alte cuvinte, telefonul ramane deschis si pe timp de noapte si in weekend. Disponibilitatea continua nu este cel mai bun semn pe care il putem transmite deoarece este indicat sa invatam sa punem niste granite chiar si atunci cand viata profesionala este in joc.

Noua maxima: Fa-ti treaba bine…in timpul orelor de munca!

Mitul 5: Creste sau dispari!

Mitul explicat: Intr-adevar, o afacere nu poate avea succes daca nu creste. Evolutia acesteia ofera noi posibilitati si perspective atat angajatilor, cat si organizatiei in sine. Faptul ca o organizatie alege sa creasca nu este intotdeauna cea mai buna varianta deoarece uneroi este mai bine sa se focuseze pe o singura directie pe care sa o dezvolte decat sa mearga in prea multe directii pe care sa le trateaze superficial.

Noua maxima: Creste atunci cand esti pregatit.

By | 2016-10-23T16:58:51+00:00 iunie 13th, 2013|Dezvoltare personala / Leadership|3 Comments

About the Author:

Mihaela Marinas scrie articole si tine cursuri de dezvoltare personala, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat. Este fondator Aimee-Damaideparte.ro.

3 Comments

  1. Nicoleta iunie 13, 2013 at 5:41 pm - Reply

    in afaceri, cea mai buna lege este win to win.

  2. Argentina Malcea iulie 4, 2013 at 12:32 pm - Reply

    Eu am citit si am retinut ca nu exista esecuri , ci experiente de viata .Unele cu satisfactii , altele cu insatisfactii.Cand ceva nu-mi iese , mintea mea cauta rezolvari .
    De asemenea nu am putut si nu pot lucra sub presiune.Cand am fost fortata, iar persoane de alte specialitati au vrut sa-si arate competenta in domeniul meu, m-am indepartat de acele persoane , sa pot gandi in voie .Iar daca ceva se poate face in timp scurt, pentru ce sa se piarda timp ?

    • aimee - dezvoltare personala iulie 4, 2013 at 1:31 pm - Reply

      Ca intotdeauna, si in ceea ce priveste mediul profesional, experienta fiecaruia este cea care il ghideaza spre a trage propriile concluzii. Multumim ca ne-ati impartasit experirenta dumneavoastra.

Leave A Comment