Uitam deseori ca locul de munca este mediul propice de dezvoltare personala, care ne poate oferi directii de imbunatatire a diferitelor aspecte ale vietii noastre profesionale, cat si private.

In cele ce urmeaza regasim cele mai frecvente greseli de comunicare pe care le savarsim la locul de munca:

Greseala nr 1: A judeca in loc de a ne concentra.

Judecarea celorlalti este de evitat in momentul in care se doreste o conversatie onesta si fructuoasa. Este ideal sa ne concentram pe ceea ce transmite cel din fata noastra, nu pe hainele, accentul sau fizicul lui. De asemenea, atunci cand un coleg isi sustine punctul de vedere in legatura cu o situatie sau prezinta un proiect, sa renuntam sa ne gandim la tiparul de discurs pe care il abordeaza, la accentul lui sau la manierele sale deoarece toate aceste lucruri ne vor indeparta de la mesajul pe care vrea sa ni-l transmita. Renuntarea la judecata pentru un timp foarte scurt ne poate ajuta sa invatam ceva folositor si important.

Greseala nr 2: A face presupuneri.

Intotdeauna stiti mai mult decat vorbitorul? Intotdeauna incepeti sau continuati o conversatie cu anumite preconceptii? Folositi fraze de tipul ,,Deja stiu asta” inainte de a auzi intreaga propozitie? In cazul in care faceti aceste lucruri, mesajul pe care il transmiteti este: ,,Stiu mai multe decat stii tu, asa ca lasa-ma sa te ajut.” Pe langa faptul ca este un comportament necuviincios, veti fi etichetati de catre ceilalti ,,cel care le stie pe toate”. Ideal ar fi sa ascultati cu rabdare si atentie mesajele care va sunt transmise.

Greseala nr 3: A corecta si a nu fi de acord.

In comunicare, este important sa lasam vorbitorul sa spuna ceea ce are de transmis inainte de a sari sa-i transmitem ceea ce este incorect. Nu fiti un ,,spargator al conversatiei”, ci dati-i celuilalt posibilitatea de a spune ceea ce are de spus. Daca va grabiti sa trageti concluziile, puteti pierde o perspectiva care v-ar putea fi de folos.

Greseala nr 4: Un comportamnet nerabdator

Acesta este un NU hotarat. Nu lasati interlocutorul sa simta ca va pierde timpul in timp ce conversati. Aveti rabdare si lasati-l sa-si faca treaba inainte de a sari la concluzii. Daca aveti tendinta de a va pierde intr-o conversatie, scuzati-va daca acest fapt se potriveste contextului sau schimbati pur si simplu directia conversatiei prin a pune intrebari. Nu uitati ca limbajul nonverbal este unul destul de zgomotos, asadar daca bateti din picioare sau va miscati umerii va aratati nerabdarea chiar daca nu rostiti nici macar un cuvant. Chiar daca cineva are o prezentare plictisitoare, schimbati directia perspectivei pe care o aveti si veti fi surprinsi ca poate veti invata ceva.

Greseala nr. 5: Greseala de a nu asculta intreg mesajul.

Ceea ce nu trebuie sa trecem cu vederea este sa avem nevoie sa intelegem mesajul in totalitate inainte de a trece la concluzii. Nu va lasati prinsi intr-un singur punct al conversatiei deoarece puteti pierde imaginea de ansamblu. Nu reactionati emotional la o singura idee si nu-i lasati pe ceilalti deoparte.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here