Fa lucrurile dificile in timp ce inca sunt usoare  si fa lucrurile mari in timp ce inca sunt mici. O calatorie de o suta de mile incepe cu un singur pas

9 sfaturi utile

“Fa lucrurile dificile in timp ce inca sunt usoare si fa lucrurile mari in timp ce inca sunt mici. O calatorie de o suta de mile incepe cu un singur pas”, spunea Lao Tzu.

Cum am putea folosi acest indemn in ceea ce priveste orele de munca, organizarea si respectarea deadline-urilor care ne dau din ce in ce mai multe batai de cap?

Va prezentam in cele ce urmeaza 9 sfaturi utile pentru a ne usura ziua de munca:

1. Incepe de dimineata.

Poate ca unul dintre cele mai importante tipsuri este acela de a incepe sarcinile in timp ce altii inca isi beau cafeaua si se plang ca ar mai fi stat cateva ore bune in pat. Energia diminetii este cea mai importanta, tocmai de aceea ar trebui folosita la maxim.

2. Limiteaza-ti orele de munca.

Ati citit bine. Poate ca propozitia de mai sus este destul de ironica deoarece multi oameni lucreaza peste program crezand ca vor fi mai eficienti. Tot ceea ce fac este de fapt sa amane munca stiind ca vor ramane peste orele impuse. O solutie ar fi sa ne propunem sa terminam tot ce avem de facut in 6 sau 7 ore. Simplul gand ca stim ca avem de lucru doar 6 ore astazi, ne va determina sa realizam sarcinile cele mai importante, asigurandu-ne ca nu vom pierde timpul.

3. Liste peste liste…

Fa o lista lunga cu lucrurile pe care trebuie sa le indeplinesti…apoi fa o lista mai scurta cu 1-3 lucruri pe care vrei neaparat sa le indpelinesti in aceasta zi. Alege in asa fel incat daca ai indeplinit aceste sarcini, te vei simti implinit.

4. Evita lucrurile care iti distrag atentia.

Care sunt cele mai comune dintre acestea? Poate emailurile, cititul blogurilor sau verificarea contului de Facebook la fiecare jumatate de ora. Stabileste-ti o ora pentru aceste activitati, de exemplu de la 3 la 4. Cel mai important este sa nu-ti incepi ziua cu acestea. Grupandu-le, iti vei permite sa ai timpul necesar pentru a realiza sarcinile cele mai importante si iti vei permite sa te ocupi si de acestea. O alta solutie ar mai fi sa iti dedici cate 10 minute din fiecare ora pentru verificarea emailurilor, insa este important sa ramai la acele 10 minute.

5. Scrie emailuri mai scurte.

Daca emailurile iti ocupa o mare parte din timpul tau de munca si de dezvoltare personala, o mare diferenta ar consta in a-ti limita fiecare email la 3-4 fraze. In primul rand, iti va scurta in mod drastic timpul pe care il petreci pentru a raspunde emailurilor tale si va scurta si raspunusile pe care le vei primi, ceea ce iti va permite sa citesti mai repede emailurile din Inbox.

6. Limiteaza-ti intalnirile.

Cu cat sunt mai putine, cu atat sunt mai bune. Directorii de la Google au intalniri de 5 minute – oricine ia parte la aceste intalniri este bine pregatit si concis. Daca reusim sa fim destuli de precisi in ceea ce ne dorim sau daca pur si simplu gasim o alternativa de a comunica, ne putem salva ore intregi in fiecare saptamana.

7. Fa o pauza atunci cand simti nevoia.

La fiecare 15 – 20 de minute, ridica-te de la birou si respira. Sau pur si simplu plimba-te putin pe afara sau saluta pe cineva. Maseaza-ti gatul si elibreaza-te de tensiune prin cateva exercitii fizice pe care le poti incerca la locul de munca.

8. Practica un ritual de concentrare.

La fiecare ora sau doua, fa un ritual de concentrare. Acesta ia numai un minut sau doua. Acesta poate consta in a inchide toate ferestrele deschise si a te plimba pentru 2 minute. Sau stai pur si simplu in liniste timp de 2 minute. Apoi vei reveni cu mintea mai limpede si vei fi gata sa te intorci la munca.

9. Fa-ti curat pe birou.

Aceasta sarcina nu ar trebui sa ia mai mult de 10 minute. Avand biroul curat in fiecare zi, ne putem pastra si mintea mai limpede. De asemenea, la fel de important este sa pastram pe birou doar lucrurile care ne sunt cu adevarat necesare pentru a nu incarca spatiul de lucru.