libris.ro

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

10 tehnici de relaxare la locul de munca
10 tehnici de relaxare la locul de munca

Avem vesti bune pentru cei care stau 8 ore pe un scaun in fiecare zi: exista o serie de tehnici de relaxare pe care le puteti pune in practica la locul de munca.

Sunt simple si nu necesita prea mult timp, asa ca singurul element care va poate ajuta este propria vointa. Daca pentru unii dintre noi termenul wellness este mai mult unul abstract, va prezentam o serie de tehnici prin care va puteti imbunatati atat starea de sanatate, dar va puteti bucura si de cateva momente de relaxare.

  • Limpezirea mintii.

Aveti de realizat mai multe sarcini deodata, colegii va roaga sa ii ajutati si pe ei si mai presus de asta, observati ca deja sunteti in intarziere? Este primul semnal ca trebuie sa va opriti si sa respirati. Prin simplul proces de respiratie, creierul nostru intra intr-o stare de relaxare si pe deasupra ne ajuta sa fim mai constienti de momentul prezent. Ajutandu-ne de orice tehnica de respiratie, fie ca alegem sa inspiram si sa expiram profund, fie ca alegem genul de respiratie care consta in inspiratie in timp ce umflam stomacul si expiratie pe nas, toate aceste tehnici ne ajuta sa ne destindem atat corpul, cat si mintea pentru a putea face fata sarcinilor zilei.

  • Scaunul, un ajutor neasteptat.

Iata o tehnica simpla: in timp ce stam pe scaun cu spatele drept, ne punem degetele mijlociu si aratator de la mana dreapta in zona dintre sprancene. Degetul mare acopera nara dreapta, in timp ce degetul inelar acopera nara stanga. Pentru inceput, acoperiti nara dreapta cu degetul mare in timp ce inspirati, iar apoi eliberati-o pentru a expira, dupa care faceti acelasi lucru si cu nara stanga. Repetati acest exerciti de 10 ori si veti avea mintea mult mai relaxata.

  1. Relaxarea picioarelor. Pentru aceasta tehnica, este necesar sa va descaltati. Stand tot pe scaun cu spatele drept, lipiti talpile de podea. Inspirati in timp ce ridicati doar degetele de la picioare de pe podea si expirati in timp ce le readuceti pe pamant. Acest exercitiu este folositor pentru detensionarea picioarelor.
  2. Spatele, de incredere si la locul de munca. Acest exercitiu se poate realiza atat in picioare, cat si stand pe scaun. Cu spatele drept, duceti-va mana dreapta pe spate astfel incat sa atingeti spatiul dintre omoplati, iar cu mana stanga indoita la spate, incercati sa atingeti mana dreapta exact ca in momentul in care dati mana. O data ce aceasta pozitie este realizata, incercati sa trageti de maini deoarece va veti indrepta spatele. Dupa ce ati efectuat miscarea incepand cu mana dreapta, incercati acest lucru si cu mana stanga. Daca observati ca o pozitie este realizata cu mai multa dificultate decat cealalta, acest lucru poate sa arate ca o afectiune a spatelui exista doar intr-o anumita zona.
  3. Tot pentru spate. Stand pe scaun, aplecati-va in fata astfel incat cu mainile sa va prindeti varfurile degetelor de la picioare sau varfurile pantofilor, nu este necesar sa va descaltati. Aceasta pozitie permite relaxarea intregii coloane vertebrale.
  4. Relaxarea capului. Pentru ca cea mai mare presiune se aduna in zona capului atunci cand suntem la serviciu, este important ca aceasta sa fie relaxata. Stand fie pe scaun, fie in picioare, cu spatele drept, intoarceti capul spre dreapta, dupa care readuceti-l in pozitia initiala. Apoi intoarceti capul spre stanga si readuceti-l in pozitia initiala. Faceti acest lucru atat in sus si apoi in jos, iar apoi rotiti capul atat in sensul acelor de ceasornic, cat si in sens invers acelor de ceasornic. Daca nu ati ametit prea mult, cititi si urmatoarele exercitii.
  5. Spate si picioare asigurate. Acesta nu este doar un exercitiu foarte bun de relaxare, ci si o tehnica pentru a va tonifia zona picioarelor. Stand lipiti cu spatele de un perete, indoiti genunchii pana in momentul in care veti forma un unghi de 90 de grade. Daca reusiti, stati in aceasta pozitie un minut. Daca vi se pare prea dificil, alternati repetand exercitiul cateva secunde.
  6. Ochii isi cer drepturile. Stand 8 ore in fata unui calculator, ochii sunt primii care reactioneaza. Atunci cand suntem concentrati uitam sa clipim, asa ca pur si simplu incercati sa clipiti cat puteti de des. Pe langa acest lucru, este de dorit ca macar o data la o ora sa priviti in alta parte decat in ecranul calculatorului.
  7. O metoda simpla. Va simtiti nervosi si tensionati? O cale foarte simpla de a reduce tensiunea este de a apasa in mod repetat cu orice deget va este la indemana spatiul dintre sprancene. Acest exercitiu va ajuta sa scapati de energia negativa acumulata.
  8. Masajul, posibil si in timpul job-ului. Atunci cand simtiti ca aveti nevoie de o pauza, pur si simplu masati-va diferite parti ale corpului in care simtiti ca tensiunea isi spune cuvantul. Fie ca va masati palmele, urechile, zona fetei sau chiar picioarele, va veti simti mai usurat si gata sa reveniti la sarcinile pe care le aveti de indeplinit.

Speram ca aceste exercitii sa va fie de folos!

Resurse:

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here