[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

perfectiunea-inamicul-femeii-perfect-normale
perfectiunea inamicul femeii perfect normale

Filmuletul pe care il veti regasi mai jos trateaza un subiect fragil pentru fiecare femeie in parte: despre perfectiune, imaginea asupra propriului corp si modalitatea in care aceasta este distorsionata de domeniul publicitatii.

Perfectiunea formelor si lipsa celor mai mici defecte sunt doar cateva dintre elementele care se regasesc pe ecranele televizoarelor si in randul celor mai citite reviste.

Insa in spatele acestora, se ascund credinte si atitudini care dau nastere unui sentiment de vinovatie in randul femeilor care nu-si mai iubesc corpul…

Jean Kilbourne a pornit o intreaga revolutie in ceea ce priveste impactul publicitatii asupra femeii care se simte vinovata din cauza ca nu se incadreaza in tiparul promovat si dorit de mass media.

“Cateodata, oamenii imi spun:

<<Vorbesti de 40 de ani despre acest subiect, oare lucrurile nu s-au imbunatatit deloc?>>

Iar eu le raspund: <<De fapt, s-au inrautatit.>>

Reclamele vand ceva mai mult decat niste simple produse.

Ele vand valori, ele vand imagini, ele vand concepte ale iubirii, ale sexualitatii, ale succesului si cel mai important este ca ele ne spun cum ar trebui sa fim.

Dar ce ne spune publicitatea despre femei?

Ne spune ca cel mai semnificativ lucru este felul in care aratam.

Primul lucru pe care ni-l ofera oamenii de publicitate este idealul unei frumuseti feminine.

Femeile se obisnuiesc cu acesta de la o varsta foarte frageda, incercand sa dobandeasca aceasta imagine si se simt vinovate sau rusinate in cazul in care dau gres.

Iar esecul este inevitabil deoarece se bazeaza pe o perfectiune greu de atins.

Ea nu are niciodata riduri, cu siguranta nu are nici cicatrici sau pete si desigur, nu are nici pori.

Iar cel mai important lucru al acestei fotografii este ca o astfel de imagine nu va putea fi niciodata obtinuta, nici macar de ea. Nimeni nu arata asa.

Modelul Cindy Crawford a spus candva: “As fi vrut sa arat ca Cindy Crawford.”

Dar nu arata si nici nu poate arata asa cum vedem in reviste.

Aceasta fata a fost creata de-a lungul unei munci de ani de zile prin intermediul cosmeticii, dar din pacate in zilele noastre, astfel de imagini sunt retusate prin intermediul “magiei” computerelor. Keirei Knightley i s-a “oferit” un bust mai mare, iar Jessica Alba este “subtiata”.

In publicitate, veti gasi cu greu o femeie care este considerata frumoasa si care nu a cunoscut efectele Photoshopului.

Cu totii crestem intr-o cultura in care corpurile femeilor sunt transformate in obiecte.

In aceasta reclama, ea a devenit sticla de bautura. Iar ea a devenit parte a unui joc video. Iar astfel de imagini sunt peste tot, in orice tip de publicitate.

Corpurile femeilor au fost transformate in obiecte. Iar acest lucru afecteaza profund respectul femeilor fata de propria persoana. Si mai mult decat atat, aceste imagini creaza un context favorabil violentei impotriva femeilor.

In momentul in care transformam corpul femeii intr-un obiect, putem vorbi despre o violenta justificata la adresa acelei persoane.

La un nivel extrem, vedem acest lucru si in cazul rasismului sau terorismului. Procesul urmeaza intotdeauna aceeasi traiectorie.

O data ce o persoana este devalorizata, violenta poate lua nastere cu usurinta.

Iar acest pas a fost deja luat in randul femeilor.

In reclame, corpurile femeilor sunt inlaturate sau dezmembrate, iar accentul este pus doar pe o anumita parte a corpului, restul fiind neglijat. Oriunde privim, corpurile femeilor au fost transformate in lucruri sau jumatati de lucruri.

Iar persoanele care primesc acest mesaj sunt fetele foarte tinere. Pe de alta parte, ele primesc si mesajul ca nu exista nicio posibilitate de a obtine imaginea dorita.

Fetele se simt bine cu ele atunci cand au 8, 9 sau 10 ani. Insa o data cu trecerea timpului se lovesc de zidul care pune accentul pe perfectiunea corpului lor.

Nu este de mirare ca tulburarile de alimentatie sunt din ce in ce mai intalnite in ultima vreme.

Am vorbit despre aceste probleme de foarte multa vreme si m-am tot gandit ca modelele nu pot deveni mai slabe. Insa devin din ce in ce mai slabe.Iata un fotomodel care a murit in 2006 de anorexie.

Insa exista si exceptii in media.

Kate Winslet a vorbit despre refuzul de a lasa Hollywood-ul sa-i dicteze viata.

Cand revista CQ a publicat o poza cu Kate in care arata ingrozitor de slaba, ea a afirmat ca poza a aparut fara aprobarea ei. De asemenea, ea a adaugat:

“Nu arat asa si nici nu as vrea sa arat asa. Va pot spune ca au redus grosimea picioarelor mele cu o treime din felul in care arata”.

Asadar, ce putem face despre acesta lucru?

Primul pas ar fi sa devenim constiente si sa fim atente.

Problemele de sanatate despre care va vorbesc sunt publice. Obsesia de a fi slab este o problema publica de sanatate.

La fel de publica precum violenta. Toate acestea ne afecteaza pe toti.

Insa ele pot fi indepartate prin schimbarea mediului in care traim.”[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here