inapoi in prezent
Dezvoltare personala

Inapoi in prezent

inapoi in prezent

inapoi in prezent

Pe parcursul unei singure zile, mintea noastra este cel mai zburdalnic calator, alegand sa poarte pe aripile sale atat trecutul mai mult sau mai putin indepartat, cat si viitorul care se construieste in fiecare moment.

In cele ce urmeaza, vom prezenta o serie de tehnici simple prin care ne putem readuce mintea in momentul prezent pentru a putea fi conectati la realitatea fiecarui “acum” al procesului de dezvoltare personala ce se deruleaza treptat:

1. Meditatia.

Inainte de toate, meditatia inseamna a ne concentra pe momentul prezent. Prin meditatie nu este nevoie sa intelegem o tehnica anume. Simpla respiratie poate fi privita drept o readucere a fiintei noastre in acum. Este simplu sa ne concentram pe respiratia noastra deoarece respiratia este intotdeauna acolo, cu noi. Provocarea este aceea de a ne mentine atentia la propria respiratie. In mod inevitabil, gandurile isi vor face aparitia si este in regula sa se intample asa. Atunci cand se intampla acest lucru, pur si simplu trebuie sa eliberam acel gand si sa revenim cu atentia inapoi in prezent pentru a ne concentra din nou pe respiratia noastra.

2. Folosirea unui stimul care sa ne reaminteasca sa revenim in prezent.

Fie ca alegem sa ne purtam ceasul invers, fie ca punem un obiect in pantof sau ca agatam ceva micut de ochelarii nostri, oricare dintre aceste modalitati ne poate aduce in prim plan reactia dorita, reamintindu-ne sa revenim cu mintea in momentul prezent. Daca ajungem destul de repede in punctul in care ne amintim care este utilitatea acelui obiect agatat de mana, atunci este cazul sa-l schimbam cu unul nou.

3. A alege incetinirea ritmului vietii.

Luati-va un minut si tineti in mana un pumn de alune. Acum mancati una – dar nu o aruncati pur si simplu in mana. De fapt, imaginati-va ca nu ati mai vazut o aluna pana acum si incercati sa o descoperiti. Analizati-i forma, culoarea, textura, marimea. Apoi mancati una si simtiti care este gustul ei. In momentul in care revenim in prezent, intreaga lume se lasa din nou descoperita si admirata.

4. Reinventarea oricarui moment.

Cand ascultati o melodie noua, cand aveti o noua prezentare, cand povestiti o intamplare, incercati sa realizati aceasta actiune asa cum nu ati mai facut-o pana acum. De exemplu, in loc sa sustineti prezentarea asa cum obisnuiati sa o faceti inainte, riscati sa faceti ceva cu totul diferit – folositi un limbaj diferit, faceti o pauza atunci cand ceilalti se asteapta mai putin, incercati sa transmiteti o anumita emotie celor din fata voastra. Studiile au aratat faptul ca nu numai ca va veti bucura voi insiva de aceasta schimbare, dar spontaneitatea prezentarilor este pe placul publicului, in general. Atunci cand mintea noastra este golita de ganduri reziduale, avantajele vin din multiple directii.

5. Dincolo de piedici

Fie ca va aflati in trafic, fie ca asteptati ca o pagina web sa se incarce, incercati sa ramaneti cat mai mult in momentul acesta. In loc sa va impacientati si sa va doriti ca lucrurile sa mearga mai repede, fiti recunoscatori pentru aceste secunde sau minute in care efectiv nu aveti nicio obligatie. Creati din aceste clipe o oportunitate de a inspira, expira si de a va bucura de moment.

6. Sa ne concentram pe pamantul de sub picioarele noastre.

Acesta este un sfat bun in special pentru momentele in care ne simtim nervosi sau agresivi. Mutati-va toata atentia pe talpile voastre. Miscati-va degetele de la picioare incet si simtiti incaltamintea in picioare, in cazul in care aceasta exista. Respirati si concentrati-va pe pamantul care este atins de picioarele voastre pana in momentul in care simtiti ca furia incepe sa se risipeasca.

7. Concentrati-va pe simturile voastre.

Cand observati ceea ce va inconjoara fara a judeca in termeni de bine sau rau, reveniti in mod natural si constient in momentul prezent. Inchideti ochii si concentrati-va mirosul pe care il simtiti in camera in care va aflati. Apoi puneti accentul pe sunetele pe care le auziti atat din incapere, cat si din afara acesteia. In cele ce urmeaza, deschideti ochii si spuneti ce vedeti – de la fetele celor din jur la liniile din palma si lista poate continua. Tineti minte: nu cautati lucruri pe care sa le apreciati, ci apreciati lucrurile pe care le vedeti. Acest exercitiu reduce anxietatea daca este realizat in mod regulat.

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.