de-ce-este-importanta-dezvoltarea-personala-in-organizatii
de ce este importanta dezvoltarea personala in organizatii

Dezvoltarea personala in organizatii nu este separata de procesul de autocunoastere pe care fiecare fiinta il traieste in viata de zi cu zi.

Marea diferenta care apare in acest caz este ca accentul se muta de la personal la colectiv, de la “eu”la “noi”.

Si chiar daca are loc aceasta trecere, angajatul ramane fidel propriilor credinte, insa invata sa-si impartaseasca viziunea alaturi de colegii lui, in cadrul unei organizatii.

Care sunt valorile ce pot fi implementate in randul angajatilor care se ocupa de dezvoltarea personala in organizatii?

1. Oferirea diferitelor oportunitati astfel incat oamenii sa simta ca “functioneaza” din punct de vedere al unor fiinte umane, nu al unor resurse care duc la bun sfarsit un proces.

2. Oferirea diferitelor oportunitati pentru fiecare membru al organizatiei pentru a-si dezvolta si explora potentialul.

3. Incercarea de a creste eficientizarea organizatiei prin indeplinirea scopurilor sale.

4. Incercarea de a crea un mediu constructiv in care angajatii sa fie atat provocati, cat si incurajati.

5. Oferirea unor noi perspective de a interactiona la locul de munca.

6. Tratarea fiecarei fiinte ca o persoana care dispune de un set complex de nevoi, atat in viata personala, cat si la locul de munca.

Obiectivele pe care dezvoltarea personala in organizatii le are sunt:

1. Cresterea nivelului de interactiune intre angajati.

2. Cresterea nivelului de satisfactie si implicare al fiecarui angajat.

3. Confruntarea unor probleme in locul amanarii sau neglijarii lor.

4. Reducerea conflictelor in cadrul organizatiilor.

5. Cresterea gradului de colaborare si cooperare in randul angajatilor.

6. Cresterea gradului de rezolvare a problemelor.

Iata ce alte avantaje mai poate oferi acest proces:

Ii ajuta pe angajati sa devina constienti de imaginea organizatiei din care fac parte. Dezvoltarea personala in organizatii ii determina pe acestia sa se alinieze viziunii organizatiei, chiar daca raman fideli propriilor credinte despre viata.

• Accentueaza conexiunea dintre angajator si angajat, ambele tabere fiind incurajate sa comunice, sa coopereze si sa aiba incredere una in cealalta.

• Incurajeaza fiecare individ sa participe la procesul planificarii unei sarcini.

• Creeaza o atmosfera de lucru care le permite angajatilor sa-si indeplineasca sarcinile in mod activ.

• Ii ajuta pe angajati sa aiba mai mult incredere in ei insisi si in organizatie astfel incat sa accepte schimbarea atunci cand aceasta apare.

Iata cateva dintre temele cu care interactionam atunci cand ne referim la dezvoltarea personala in organizatii:

– managementul stresului
– comunicarea interpersonala
– dezvoltarea capacitatilor de lider
-capacitatea de a face fata conflictelor
-acceptarea schimbarii

Poate ca, pentru inceput, ar fi bine sa ramanem cu ideea ca dezvoltarea personala in organizatii a aparut pentru a satisface o nevoie in randul angajatilor, aceea de a ramane ei insisi, cat si de a se implica activ in munca pe care o desfasoara zilnic.

Resurse: www.cvswl.org

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here