Tehnici de relaxare Relaxare instantanee Editura Vidia
Cele mai bune carti

Tehnici de relaxare: “Relaxare instantanee”, Editura Vidia

Cartea Editurii Vidia “Relaxare instantanee – Cum sa reduci stresul la serviciu, acasa si in viata de zi cu zi” este un ghid practic ce ne ofera o serie de tehnici de relaxare pe care le putem aplica cu usurinta.

Lucrarea este formata din 3 parti: o introducere in care este prezentata Starea de Relaxare Profunda, o a doua parte ce cuprinde tehnici de relaxare psihica prin intermediul fizicului si un plan personal de relaxare.

Exercitii de relaxare:

Toate cele 7 tehnici de relaxare prezentate in carte ne vor ajuta sa dobandim, prin exercitiu, o stare de armonie si echilibru.

Folosindu-ne respiratia, postura, ochii, urechile, cat si vizualizarea putem depasi starile de anxietate prin tehnici de relaxare.

Sa luam un exemplu:

“1. Imagineaza-ti propriul abdomen si concentreaza-te asupra respiratiei.

Asaza-ti ambele maini pe abdomen si numara incet pana la 5 in timp ce inspiri pe nas prelung, incet si adanc.

2. Pe masura ce inspiri prelung, incet si adanc, impinge-ti abdomenul in afara. Imagineaza-ti un balon care se umple cu aer.

3. Tine-ti respiratia cat numeri pana la 5.

Spune-ti in gand:

1. Inspiratie prelunga;
2. Inspiratie prelunga
3. Inspiratie prelunga;
4. Inspiratie prelunga
5. Inspiratie prelunga;

4. Expira incet pe nas cat numeri pana la 5. In timp ce expiri, retrage-ti incet abdomenul. Imagineaza-ti un balon care se dezumfla.

5. Repeta acest exercitiu de zece ori.”

Ceea ce ne invata aceasta carte este faptul ca reducerea starilor de tensiune si stres nu ar trebuie efectuata doar in momentele in care ne confruntam cu o criza destul de grava.

Din contra, toate aceste tehnici de relaxare ne ajuta sa intelegem ca putem dobandi o stare de liniste interioara in fiecare zi, prin parcurgerea unor pasi atat de simpli.

Tehnici de relaxare psihica

Unul dintre cele mai importante aspecte pe care aceasta carte ni le-a reamintit este faptul ca relaxarea se poate produce prin simpla constientizare a starilor noastre.

Asadar, cateva intrebari de timpul celor de mai jos ne vor ajuta sa ne armonizam cu fiinta interioara pe care de prea multe ori o neglijam:

• Cum m-am ajutat astazi sa ma relaxez? (Cum, in mod specific?) Ce am vazut, auzit si simtit?
• Cum ma pot relaxa in timpul unei situatii stresante? Ce pot vedea, auzi si simti?
• Cum a imbunatatit si a ridicat noua mea atitudine relaxata calitatea vietii mele?

Exercitii de relaxare la serviciu

Multi dintre noi cadem in diferite capcane legate de relaxarea la locul de munca deoarece traim cu impresia ca ne putem odihni doar in patul calduros de acasa.

In randurile urmatoare, iti vom oferi cateva tehnici de relaxare sub forma de intrebari pentru a-ti crea un mediu perfect de relaxare la locul de munca:

• Descrie ambianta ideala pentru a te relaxa la serviciu. Cum va arata?
• Ce sunete vor fi acolo?
• Cum o vei decora? Ce flori, ornamente, fotografii si carti vrei sa adaugi?
• Ce senzatii iti va produce?
• Cum va mirosi?

Asadar, cartea “Relaxare instantanee” se prezinta ca un ghid de constientizare in care corpul devine inca o data instrumentul de care ne putem folosi pentru a relua contactul cu mintea si sufletul nostru.

Daca v-am starnit interesul si doriti sa incercati cele mai diferite tehnici de relaxare din aceasta carte, aflati ca puteti castiga aceasta carte la concursul nostru.

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

1 comentariu

  1. Filimon Monica spune:

    Aceasta carte este scrisa de Debra Lederer si de Dr. L. Michael Hall si mi ar face mare placere sa o studiez si sa folosesc aceste tehnici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.