Probleme de comunicare la serviciu – 12 solutii esentiale

Publicat: 4 septembrie 2014
Comentarii: Fără răspunsuri

De cele mai multe ori putem spune ca avem suficiente lucruri de invatat pentru a putea sa ne exprimam corect, intr-o comunicare eficienta, la serviciu sau acasa, cu colegii, cu sefii, cu familia, cu prietenii.

Sa stii sa te exprimi intr-un mod asertiv, fiind clar si in acelasi timp pozitiv, te ajuta sa previi sau sa solutionezi conflicte, sa obtii rezultatele dorite in procesul de comunicare, sa elimini eventuale bariere in comunicare si sa iti imbunatatesti relatiile cu cei din jur.

Comunicarea eficienta se cladeste atat prin ascultare activa si feedback, cat si printr-o serie de practici care au legatura atat cu modalitatile propriu-zise de exprimare, cat si cu mecanisme ale inteligentei emotionale si ale managementului conflictelor.

Iata 12 practici esentiale pentru a inlatura barierele in comunicare la serviciu, dar si in afara lui:

1. Fii concret atunci cand te plangi de ceva sau cand iti exprimi nemultumirea.

Daca te exprimi vag, fara sa dai un exemplu clar sau daca esti agresiv nu vei obtine raspunsul asteptat, ci probabil o reactie similara cu a ta.

2. Evita sa intri in conflicte care nu te privesc, fara sa cunosti cauzele si sa iei din start o pozitie in favoarea uneia dintre parti; desi poate iti doresti sa aplanezi un conflict, risti sa inflamezi si mai mult lucrurile fiind subiectiv.

3. Nu lasa un conflict de la serviciu pe o anumita problema sa iti strice relatia cu colegul sau cu seful respectiv.

In loc de o abordare un “coleg versus alt coleg”, incearca sa construiesti o abordare de genul noi impreuna versus problema.

4. Asculta-i pe ceilalti si valideaza cu ei ca ai inteles corect ce ti-au comunicat; una dintre cele mai frecvente greseli in comunicare, dar si un motiv de iritare si lipsa de respect pentru interlocutor este sa nu ascultam, sa intrerupem interlocutorul crezand ca stim ce vrea sa spuna.

Acest obicei ne va pune deseori bariere in comunicare.

5. Nu fii genul care se adreseaza mereu cu orice problema la superiori; incearca prima oara sa rezolvi problema la nivelul tau, altfel vei fi perceput drept un “paracios” care nu e capabil sa-i asculte pe ceilalti sau sa-i convinga de punctul lui de vedere.

6. Daca ai de discutat un subiect sensibil, stabileste cu interlocutorul tau o locatie si un timp alocat pentru asta; subiectele importante, problemele serioase nu se discuta sub audienta tuturor colegilor si nici pe nepregatite, altfel efortul tau de comunicare va fi unul ratat;

7. Refera-te tot timpul la problema si la subiectul discutiei, nu la caracterul interlocutorului; daca cineva a facut o greseala, sa-l etichetezi drept “idiot” este lipsit de bun simt dar si total gresit din punct de vedere al regulilor de comunicare eficienta.

8. Invata sa identifici cand un conflict nu izvoraste doar dintr-o problema de comunicare; aluziile sexuale, etnice sau de alta natura reprezinta hartuire, nu probleme de exprimare si trebuie taxate imediat.

9. Nu comunica excesiv sau fara sens; daca iti petreci majoritatea timpului vorbindu-le celorlalti fara sa obtii ceea ce doresti, inseamna ca nu esti ascultat sau nu reusesti sa te faci inteles.

10. Cand nu reusesti sa rezolvi o problema de comunicare, agreaza impreuna cu interlocutorul sa va adresati impreuna unui mediator.

11. Nu e mereu vorba despre tine; aproape toate barierele in comunicare apar cand percepem gresit o situatie; poate ai avut un conflict cu cineva pentru ca persoana respectiva are o zi proasta sau o problema ce nu are legatura cu tine; concentreaza-te pe a fi suportiv si a reusi sa readuci discutia intr-o nota calma;

12. Ofera si cere mereu feedback; dincole de transmiterea mesajului de la un emitator la un receptor, feedback-ul asigura circulatia informatiei in dublu sens .

  • Sunt Mihaela Marinaș. Un spirit vizionar, cu misiunea de a aduce pe Pământ o nouă paradigmă în spiritualitate, relații și business. Catalizator pentru mii de suflete ale căror vieți le-am atins în cei 14 ani de lucru cu oamenii. Am creat și dezvoltat zeci de programe, cursuri, traininguri de evoluție spirituală, relații, Înregistrări Akashice și Înregistrări Akashice pentru business.

    Cei care vin cu sufletul deschis spre spațiile conținute prin mine și se află în momentul potrivit în călătoria lor își pot transforma cele mai dureroase și mai ascunse tipare și tot ceea ce îi ținea departe de conexiunea cu Sinele lor real. Oamenii și business-urile care vin în contact cu mine intră într-un proces care le poate readuce Sufletul pe linia reală de destin. Este ceva ce se face prin mine în mod firesc și este darul sufletului meu în această viață.

    Înscrie-te AICI la webinar-ul gratuit “Conectarea la Sine prin Înregistrările Akashice” Și află informații despre:

    * Ce sunt Înregistrările Akashice și ce pot aduce ele în viața noastră
    * Cum ne susține frecvența Înregistrărilor Akashice să manifestăm conectarea la Sine
    * Cum ne reconectăm la amprenta originară a sufletului nostru
    * Cum putem înțelege provocările umane prin perspectiva Sinelui
    * Ce înseamnă consilierea spirituală din Înregistrările Akashice